G-sync och FPS i spel, inställning?

Permalänk
Medlem

G-sync och FPS i spel, inställning?

Hej

Jag fick förra veckan en ny dator helt byggd av Inet, den har ett Asus GTX 1080 kort (ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3) och en monitor (ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync)
Nåväl jag har inte gjort andra inställningar i datorn än startat den och installerat spel.

Ett spel jag ville testa först var World of Tanks och det visar bilder per sekund i ena hörnet och jag låg på trevliga 120 fps c.a
Första dagen jag körde fick jag upp en frågeruta från gforce om att ställas in G-sync, den var då inställd på det första av två alternativ, "Aktivera G-sync för helskämsläge"
och då jag inte ändrade något kom denna fråga up igen och igen, då ändrade jag till alternativ två, "Aktivera G-sync för fönster och helskämrmsläge"
i windows märkte jag ingen skillnad men som jag uppfattar det sjönk min fps i World of tanks till hälften, runt 60 fsp.
Ringde Inet och frågade och en något osäker kille sa att "jag kan använde vilket som det spelar ingen roll, det ena är inte bättre än det andra"
Så idag ställde jag tillbaka till läge ett och nu har jag igen 120 fps?

Tillägg:
Jag hade en bugg/fel varje gång jag startade datorn, fick upp ett fel med "Aisuit 3" access violation på en dll fil, sa detta till Inet och dom sa att programmet är buggigt bara att avinstallera detta vilket jag gjorde, kan detta påverka och behöver jag det?

Så har ni några råd för att få ut full effekt på datorn, som jag behöver tänka på?