KINGSTON DDR3L CL11 1866MHz HyperX impact

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

KINGSTON DDR3L CL11 1866MHz HyperX impact

Tjena! Är det någon som vet hur det fungerar i 1600MHz?

Har köpt detta till frugan för att det satt i ett liknande men jag vet inte om det sitter i ett 1600MHz eller 1866MHz och har inte lust att plocka i sär datorn i onödan med tanke att det bara är ett plastskit.

Enligt elgiganten är det 1600MHz och enligt HP support Assistent skall det vara 1866MHz.

Vilket skall man tro på? Jag köpte 1866MHz och hoppas på att det går att köra stabilt i 1600MHz om det skulle vara så....

Är det någon som klockat ner och isåfall hur gick det?

Tack på förhand.

Ha det gott...

//Jack The Ripper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

Det ska nog inte vara någon fara att köra snabbare minnen än vad moderkortet klarar av? De kommer då bara klockas ner och köra i den hastigheten moderkortet bestämmer, d.v.s 1600MHz minst, vilket är snabbt nog.

Jag har för mig att det är JÄTTELÄTT att plocka ut RAM-stickor ur en bärbar? Brukar bara vara en liten panel på baksidan man skruvar upp i typ 99% av fallen? Om inte denna "plastkitten" du talar om inte stödjer detta..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

Kolla med cpu-z som du laddar ner gratis där kan man se vad för minnen som sitter i.
Om det blandas minnen i olika hastighet så får man den lägsta hastigheten som en sticka har. Alltså om det sitter en 1600 i nu och du stoppar i 1866 så går bägge i 1600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av Harddrive:

Det ska nog inte vara någon fara att köra snabbare minnen än vad moderkortet klarar av? De kommer då bara klockas ner och köra i den hastigheten moderkortet bestämmer, d.v.s 1600MHz minst, vilket är snabbt nog.

Jag har för mig att det är JÄTTELÄTT att plocka ut RAM-stickor ur en bärbar? Brukar bara vara en liten panel på baksidan man skruvar upp i typ 99% av fallen? Om inte denna "plastkitten" du talar om inte stödjer detta..

Det är en mycket otrevlig lösning på denna dator får plocka lös hela skalet, köpte denna nu 2016 och det är ingen speciellt smart lösning 😨 Modellen heter Hp T1E03EA... Det var en bra 1080 data annars just förutom minnet men som tur är så går det ju att gradera upp som tur är 😊

Hoppas bara det är bakåt kompatibelt så att säga utan att det blir något strul.

Tack på förhand.
Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av Fantomen:

Kolla med cpu-z som du laddar ner gratis där kan man se vad för minnen som sitter i.
Om det blandas minnen i olika hastighet så får man den lägsta hastigheten som en sticka har. Alltså om det sitter en 1600 i nu och du stoppar i 1866 så går bägge i 1600

Det roliga är att i cpu-z står det ett tredje alternativ kan man säga 😊

Men annars får du ha tack för tipset.

Skickades från m.sweclockers.com