Permalänk

iPhone 6S

Hej!

Funderar på en 6S, någon som äger den och vill dela med sig om sina åsikter? Jag har hört att den senaste mjukvaran (iOS9) inte är så bra, stämmer det? Funkar det ändå bra på senaste telefonen? Jag tror i alla fall inte att jag skulle orka vänta på 7an som det ryktas om att komma ut i slutet av året.

Permalänk

Jag kör iPhone 6S privat och Samsungs S6 i jobbet. Gillar iPhonen så mycket mer att det gör ont.

Dock för några år sedan då jag orkade roota och flasha roms osv så var iPhone inget alternativ.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Inget fel på iOS9 om du har någon av de senare modellerna. Nyare versioner av iOS brukar kunna innebära att de äldre telefonerna upplevs som långsammare, något jag aldrig märkt av men har å andra sidan uppgraderat vartannat år till den senaste.

Har inte 6S, men den vanliga. Har inget att klaga på med telefonen, bra kamera (i dagsljus som med de flesta andra). Telefonen upplevs snabb och fingertrycksavläsaren som mer eller mindre ersätter pinkod fungerar riktigt bra.

Nackdelen med en iPhone är att man är låst om man inte jail breakar den, fördelen skulle väl vara att man inte behöver bekymra sig för att ladda ner virus.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Hej!

Funderar på en 6S, någon som äger den och vill dela med sig om sina åsikter? Jag har hört att den senaste mjukvaran (iOS9) inte är så bra, stämmer det? Funkar det ändå bra på senaste telefonen? Jag tror i alla fall inte att jag skulle orka vänta på 7an som det ryktas om att komma ut i slutet av året.

Brukar väl vara i september de släpper sina telefoner?

Iaf, brorsan har en samt en polare har en. Båda har skal på skiten då den inte är greppvänlig för 5 öre. Batteriet håller rätt dåligt också om man jämför med vad som finns på marknaden just nu.
Att inte ios9 inte är så bra, var har du hört detta? Är ingen iphoneanvändare men om något så gissar jag på att ios9 eller 9.3 eller vad det nu är uppe i är den versionen som fungerar bäst. Speciellt på senaste modellen av iphone.

Av det lilla jag personligen använt 6s så instämmer jag med bekanta att den är riktigt obekväm att hålla i samt hal. Ser inte heller hur den kan vara värd sitt pris som det är nu. Skärmen är på tok för liten i dagsläget då man gör annat än ringer på telefonerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nackdelen med en iPhone är att man är låst om man inte jail breakar den, fördelen skulle väl vara att man inte behöver bekymra sig för att ladda ner virus.

Det är väl inte direkt sant va? Är väl en sådan där seglivad myt som vägrar dö. Lite som "iphone, it just works".

Ett färskt exempel: http://www.techtimes.com/articles/171045/20160723/stagefright...

Permalänk
Medlem

har en 6s. utmärkt telefon, gör det den ska. lite tråkig kanske, det är en iphone så den fungerar helt enkelt. inga överraskningar, varken bra eller dåliga. om något så läser den av fingeravtryck för snabbt. lite konstigt problem men om man trycker på hemknappen så låses den upp omedelbart och notifikationerna försvinner så man måste komma ihåg att trycka på låsknappen om man vill titta på notifikationer istället för att låsa upp den.

@creativ vill du ha en galet stor mobil som måste användas med två händer så finns 6s plus, kostar väl 500kr till eller något sådant vilket är småpengar i sammanhanget. tycker inte att den är speciellt hal men använder ändå apples läderskal.

Permalänk
Medlem

Jag har bara använt Android lurar fram tills jag köpte en 6S i april och jag kan säga att jag kommer inte att gå tillbaka till Android på ett bra tag, om någonsin.
Skälet till varför jag gick över till IOS var att jag fick använda jobbets iPhone 5:a och det fungerade så mycket bättre än mina tidigare samsung lurar. Jag hade en Samsung Galaxy S4+ när jag köpte i 6S i april och jag är mycket, mycket nöjd med den. Allting bara flyter riktigt bra och det bara fungerar. Jag har fått starta om luren en endaste gång sedan köpet pga att en applikation fastnade.
Med Galaxy S4+ så brukade webläsaren ofta frysa och den blev allmänt seg så man fick starta om den ofta.

Några minus med 6S är att batteriet kanske inte är så bra.
Med IOS så kan du inte kopiera/klistra in ljud och videofiler via windows in i luren utan du måste använda Itunes för 6S och det suger att konvertera videofiler. En annan grej är att en del appar som finns för Android finns inte för IOS.

Men ifall du vill ha en telefon som används för att ringa, surfa, ta bilder, använda sociala medier, lyssna på musik osv så kommer du inte att bli missnöjd med en 6S.
Man är lite ovan med IOS i början men när man har vant sig så är det riktigt underbart.

PS: Jag upplever 6S som att den är riktigt hal i handen men jag har ett skal som är genomskinligt, typ som: http://cdon.se/accessoarer/verus-crystal-bumper-skal-till-app...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Vad har du hört om att den senaste mjukvaran (iOS 9) inte fungerar så bra? Tycker iOS 9 har varit bland de bästa iOSen jag använt, riktigt riktigt stabilt för mig.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Med Galaxy S4+ så brukade webläsaren ofta frysa och den blev allmänt seg så man fick starta om den ofta.

Några minus med 6S är att batteriet kanske inte är så bra.
Med IOS så kan du inte kopiera/klistra in ljud och videofiler via windows in i luren utan du måste använda Itunes för 6S och det suger att konvertera videofiler.

Så du torterar dig med iTunes-skräpet och sitter och konverterar bara för att du fått en felaktig Android-lur en gång? För oss andra fungerar webbläsaren utmärkt och vi behöver aldrig starta om den.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av SimpanDirr:

Jag kör iPhone 6S privat och Samsungs S6 i jobbet. Gillar iPhonen så mycket mer att det gör ont.

Dock för några år sedan då jag orkade roota och flasha roms osv så var iPhone inget alternativ.

Skrivet av trickeh2k:

Inget fel på iOS9 om du har någon av de senare modellerna. Nyare versioner av iOS brukar kunna innebära att de äldre telefonerna upplevs som långsammare, något jag aldrig märkt av men har å andra sidan uppgraderat vartannat år till den senaste.

Har inte 6S, men den vanliga. Har inget att klaga på med telefonen, bra kamera (i dagsljus som med de flesta andra). Telefonen upplevs snabb och fingertrycksavläsaren som mer eller mindre ersätter pinkod fungerar riktigt bra.

Nackdelen med en iPhone är att man är låst om man inte jail breakar den, fördelen skulle väl vara att man inte behöver bekymra sig för att ladda ner virus.

Skrivet av mistahh:

Jag har bara använt Android lurar fram tills jag köpte en 6S i april och jag kan säga att jag kommer inte att gå tillbaka till Android på ett bra tag, om någonsin.
Skälet till varför jag gick över till IOS var att jag fick använda jobbets iPhone 5:a och det fungerade så mycket bättre än mina tidigare samsung lurar. Jag hade en Samsung Galaxy S4+ när jag köpte i 6S i april och jag är mycket, mycket nöjd med den. Allting bara flyter riktigt bra och det bara fungerar. Jag har fått starta om luren en endaste gång sedan köpet pga att en applikation fastnade.
Med Galaxy S4+ så brukade webläsaren ofta frysa och den blev allmänt seg så man fick starta om den ofta.

Några minus med 6S är att batteriet kanske inte är så bra.
Med IOS så kan du inte kopiera/klistra in ljud och videofiler via windows in i luren utan du måste använda Itunes för 6S och det suger att konvertera videofiler. En annan grej är att en del appar som finns för Android finns inte för IOS.

Men ifall du vill ha en telefon som används för att ringa, surfa, ta bilder, använda sociala medier, lyssna på musik osv så kommer du inte att bli missnöjd med en 6S.
Man är lite ovan med IOS i början men när man har vant sig så är det riktigt underbart.

PS: Jag upplever 6S som att den är riktigt hal i handen men jag har ett skal som är genomskinligt, typ som: http://cdon.se/accessoarer/verus-crystal-bumper-skal-till-app...

Skrivet av lambdan:

Vad har du hört om att den senaste mjukvaran (iOS 9) inte fungerar så bra? Tycker iOS 9 har varit bland de bästa iOSen jag använt, riktigt riktigt stabilt för mig.

Tack ska ni ha allihop. Era åsikter och kommentarer gjorde valet mycket lättare för mig, det verkar som att det lutar mer åt 6S. Nu återstår en sak, vilken färg skulle ni tagit? Jag funderar definitivt på en vit då vita färgen känns snyggast på telefonen, men då är frågan om det blir Guld eller Silver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Tack ska ni ha allihop. Era åsikter och kommentarer gjorde valet mycket lättare för mig, det verkar som att det lutar mer åt 6S. Nu återstår en sak, vilken färg skulle ni tagit? Jag funderar definitivt på en vit då vita färgen känns snyggast på telefonen, men då är frågan om det blir Guld eller Silver.

Om du klarar dig ryktas det som att iphone 7 ska släppas vecka 37 http://www.99mac.se/artikel/9052-rykte-iphone-7-slapps-vecka-...

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Så du torterar dig med iTunes-skräpet och sitter och konverterar bara för att du fått en felaktig Android-lur en gång? För oss andra fungerar webbläsaren utmärkt och vi behöver aldrig starta om den.

Varför skulle du behöva använda itunes?
Jag är mac-användare så itunes är inte lika skräp som i windows, men använder aldrig det till varken ipad eller iphone.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

kör s7 edge har inte någe problem alls..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

iOS är iOS, och om du gillar det så kommer du att gilla 6S. Tycker du skärmen är för liten, så köp Plus.
Håller med en tidigare medlem om att iPhone är rätt tråkiga nu för tiden - inget nytt, liksom. Men vafan, jag vill att skiten ska fungera och det gör den. Alltid.

Luren är dock hal. Personligen har jag löst det med ett sådant där super-slimmat skal från Kjell & Co. Skyddar inte för fem öre, men ökar friktionen så att man inte tappar telefonen lika lätt.

iPhone är tråkiga - men fenomenalt driftsäkra.
Har inte heller kopplat in telefonen till iTunes en enda gång. Varför skulle man vilja göra det? Molnlagring löser allt vad fil-överföring heter.

Angående färg är det upp till dig. Jag skulle personligen valt en silvrig, om man nu vill ha en vit framsida. Men det är ju helt och hållet en fråga om personlig preferens.

My 4 and a half cents.

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av Paontuus:

Om du klarar dig ryktas det som att iphone 7 ska släppas vecka 37 http://www.99mac.se/artikel/9052-rykte-iphone-7-slapps-vecka-...

Frågan är då om jag kommer kunna vänta så länge, särskilt om det bara är rykten. Det är inte helt säkert att vi i Sverige får det vid releasen heller, dessutom kan priset skilja sig stort samt att vi inte någonting om specifikationerna, kan lika gärna vara småjusteringar. Det var trots allt inte länge sedan som 6S kom ut. Men efter vad jag har hört, ska 7an inte vara särskilt bra då telefonen kommer sakna hörlur ingång, fast det vet ingen om antar jag då det bara är spekulationer. Hur frestande det än låter, vet jag att när man väl väntat drygt två månader, kommer troligtvis 7S komma ut nåt halvår eller ett år efter och då vill man ha den istället. Fast eftersom 6S verkar så stabil, ska jag kanske ändå köra på det men jag ska försöka fundera på saken

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

@creativ vill du ha en galet stor mobil som måste användas med två händer så finns 6s plus, kostar väl 500kr till eller något sådant vilket är småpengar i sammanhanget. tycker inte att den är speciellt hal men använder ändå apples läderskal.

Jag vill inte ha en galet stor mobil, däremot en med stor skärm är ju alltid trevligt. (utan att vara galet stor som 6s+)

Till TS: Verkar ju rätt dumt att inte vänta i en månad och ett par dagar då de kommer med nya telefoner. Även om du inte köper en 7:a eller vad de nu kallar den för så kommer väl priset antagligen gå ner på nuvarande modell.

mistahh: Håller med dig mestadels. Har en gammal s2:a med senaste versionen av android osv och den är nog rappare än en s4:a. Kände på en s6:a så sent som igår och höll på få att få frispel på skiten. Inte bara pga att den var lite småseg, dvs inte rapp men allt jävla bloat och omgjort operativsystem.
S4:an är väl den mest bloatade telefonen efter s5:an typ?
Så jag är som dig förutom att jag gick till nexus istället för till ios.

Permalänk
Skrivet av creativ:

Jag vill inte ha en galet stor mobil, däremot en med stor skärm är ju alltid trevligt. (utan att vara galet stor som 6s+)

Till TS: Verkar ju rätt dumt att inte vänta i en månad och ett par dagar då de kommer med nya telefoner. Även om du inte köper en 7:a eller vad de nu kallar den för så kommer väl priset antagligen gå ner på nuvarande modell.

mistahh: Håller med dig mestadels. Har en gammal s2:a med senaste versionen av android osv och den är nog rappare än en s4:a. Kände på en s6:a så sent som igår och höll på få att få frispel på skiten. Inte bara pga att den var lite småseg, dvs inte rapp men allt jävla bloat och omgjort operativsystem.
S4:an är väl den mest bloatade telefonen efter s5:an typ?
Så jag är som dig förutom att jag gick till nexus istället för till ios.

Problemet är att jag inte kan använda de appar som jag önskar på min uråldriga 4S och därför känns en och en halv månad så långt bort. Apple kommer alltid att släppa ut nya modeller med marginella skillnader, därför spelar det egentligen ingen stor roll. Vad jag har sett, verkar de äldre apple mobilerna inte gå ner i värde förrän mycket senare efter releasen av de nya, eftersom företaget vet själva att folk kommer fortsätta köpa ändå. Men du fick mig i alla fall en del att tänka på, tyckte väl det var för bra för att va sant när jag äntligen kom med ett beslut som inte tog flera hundra år som det brukar.. Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Det är väl inte direkt sant va? Är väl en sådan där seglivad myt som vägrar dö. Lite som "iphone, it just works".

Ett färskt exempel: http://www.techtimes.com/articles/171045/20160723/stagefright...

Jag syftade mer till att det som finns på app store är riskfritt att ladda ned. Hackers kommer ju alltid att kunna knäcka system. Men i artikeln du länkade så var det ju ett säkerhetshål de upptäckte och som dessutom täpptes till innan det blev känt. Helt säker är man givetvis aldrig men jag skulle ändå hävda att iPhones är säkrare generellt sätt eftersom det är ett mer slutet och kontrollerat system.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Så du torterar dig med iTunes-skräpet och sitter och konverterar bara för att du fått en felaktig Android-lur en gång? För oss andra fungerar webbläsaren utmärkt och vi behöver aldrig starta om den.

Nejdå. Min kollega hade exakt samma lur och det var likadant för honom. Googlade även och det var tyvärr likadant för flera andra.

Sedan så har jag under åren haft vänner som har använt iPhones och jag har aldrig hört likadant "gnäll" från dem om sina lurar som har kommit från mig på grund av Android lurar, dock så har jag för det mesta haft Samsung mobiler.

Itunes slipper man om man kör Spotify och att göra överföringar av musikfiler då och då är inte en sån stor grej.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Tack ska ni ha allihop. Era åsikter och kommentarer gjorde valet mycket lättare för mig, det verkar som att det lutar mer åt 6S. Nu återstår en sak, vilken färg skulle ni tagit? Jag funderar definitivt på en vit då vita färgen känns snyggast på telefonen, men då är frågan om det blir Guld eller Silver.

Jag kör med en silver(den är vit på framsidan) med ett genomskinligt skal, tycker det är snyggast!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Frågan är då om jag kommer kunna vänta så länge, särskilt om det bara är rykten. Det är inte helt säkert att vi i Sverige får det vid releasen heller, dessutom kan priset skilja sig stort samt att vi inte någonting om specifikationerna, kan lika gärna vara småjusteringar. Det var trots allt inte länge sedan som 6S kom ut. Men efter vad jag har hört, ska 7an inte vara särskilt bra då telefonen kommer sakna hörlur ingång, fast det vet ingen om antar jag då det bara är spekulationer. Hur frestande det än låter, vet jag att när man väl väntat drygt två månader, kommer troligtvis 7S komma ut nåt halvår eller ett år efter och då vill man ha den istället. Fast eftersom 6S verkar så stabil, ska jag kanske ändå köra på det men jag ska försöka fundera på saken

Grejen är att så fort en ny lanseras så brukar de äldre sjunka i pris

Och itunes är ett ickeproblem. Jag har nog ALDRIG kopplat usb till min android för att föra över saker. Hört talas om molnet? Lol. Fysisk kabel 2016

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Så du torterar dig med iTunes-skräpet och sitter och konverterar bara för att du fått en felaktig Android-lur en gång? För oss andra fungerar webbläsaren utmärkt och vi behöver aldrig starta om den.

Varför konvertera? Filmer överför du rakt av till VLC, om man inte kör Plex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har själv en iPhone 6S Plus, bästa telefonen jag har ägt.
Har alltid gillat iOS, känns premium, bra kamera, strular aldrig samt otroligt bra och trygg batteritid.
Har själv färgen Guld och kör med ett gult Silikonskal från Apple.

Visa signatur

MacBook Air 2016 - Intel i5 - 8GB RAM - 128GB SSD
iPhone 6S Plus 64GB Gold
Apple Watch Sport 42mm Space Grey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macpojken:

Har själv en iPhone 6S Plus, bästa telefonen jag har ägt.
Har alltid gillat iOS, känns premium, bra kamera, strular aldrig samt otroligt bra och trygg batteritid.
Har själv färgen Guld och kör med ett gult Silikonskal från Apple.

Hur kan silikon kännas premium?
Det andra du skriver kan väl sägas om de flesta mobiler också.

CrazyBlueberry: Vet inte om det nämnts i tråden men hörlursuttaget kommer väl med rätt stor sannolikhet försvinna på nästa iphone, så är detta något du använder kan det ju kanske hjälpa dig med ditt val.

Tycker du borde köra på 6s plus för att batteritiden är rätt bedrövlig på 6s.

Permalänk
Skrivet av creativ:

Hur kan silikon kännas premium?
Det andra du skriver kan väl sägas om de flesta mobiler också.

CrazyBlueberry: Vet inte om det nämnts i tråden men hörlursuttaget kommer väl med rätt stor sannolikhet försvinna på nästa iphone, så är detta något du använder kan det ju kanske hjälpa dig med ditt val.

Tycker du borde köra på 6s plus för att batteritiden är rätt bedrövlig på 6s.

Du har rätt i att silikonet i sig känns inte premium, syftade mer på själva telefonen. Använder det enbart för att skal för mig är ett måste då jag vill ha det extra skyddet samt greppvänlighet.

Visa signatur

MacBook Air 2016 - Intel i5 - 8GB RAM - 128GB SSD
iPhone 6S Plus 64GB Gold
Apple Watch Sport 42mm Space Grey

Permalänk
Skrivet av creativ:

CrazyBlueberry: Vet inte om det nämnts i tråden men hörlursuttaget kommer väl med rätt stor sannolikhet försvinna på nästa iphone, så är detta något du använder kan det ju kanske hjälpa dig med ditt val.

Tycker du borde köra på 6s plus för att batteritiden är rätt bedrövlig på 6s.

Jag hörde det också, men om jag kan gissa kommer Apple säkert komma med någon slags trådlös adapter med uttag för vanliga hörlurar då mobilen tydligen ska ha trådlösa hörlurar. Vad gäller Plus vet jag inte om jag skulle gilla stor skärm, den ser alldeles för stor ut. Får bli ett val mellan bra batteritid eller önskad skärmstorlek Tack för tipsen, jag börjar luta mig mer åt 6S eftersom det verkar så oklart med 7an.