Skanner CanoScan 5200f i Windows 10

Permalänk
Medlem

Skanner CanoScan 5200f i Windows 10

Hejsan
Jag har en PC som jag fått överta av min son, den har Windows 10 Pro.
I min tidigare hade jag Windows 7 Pro och där fungerade skannern.
Men jag har försökt att instalera 5200f men den säger att det
inte finns någon skanner, när man startar prog "MF Toolbox Ver4.9".
Men när man startar pc:n så reagerar skannernen håller på ett bra tag.
Är det någon som har någon ide' vad man skall göra?
Med hopp om info,,
Henry..

Visa signatur

Henry..

Permalänk
Medlem

Finns inga drivrutiner till Windows 10.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Det verkar, som sagt, att det inte finns drivrutiner för W10. Man kan ju installera W7 parallellt med W10 och starta det när man vill skanna, men det brukar bli rätt så krångligt och nu har du kanske inte kvar W7. Man ju också köra en speciell enklare dator med bara W7.

Det bästa är nog att köpa en ny skanner - de brukar ligga på ungefär 700 kr.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har själv en äldre Canonscanner och problemet med den är att Canon inte har släppt 64 bit drivers (utan bara vill att man ska köpa en ny scanner) men den fungerar ok i nyare os bara det är 32 bit så bara man på nått sätt ser till att det är 32 bit så ska det nog gå att få igång den, du får kanske kolla på att köra scannern via en virtuell dator eller via dualboot.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.