Permalänk
Melding Plague

Epicgear Defiant

Mekaniskt tangentbord med modulära brytare står på menyn när taiwanesiska Epicgear Defiant letar sig till SweClockers testlabb för en ordentlig genomgång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul grej med bytbara men om de medföljande var som de blå ungefär vad skulle de andra klassas som?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk

Tufft, gillart!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Kul grej med bytbara men om de medföljande var som de blå ungefär vad skulle de andra klassas som?

Eftersom det står att det är taktila respektive linjära, så antar jag att det motsvarar bruna och röda.
Det står 50 g här, så det stämmer väl hyfsat.

http://www.epicgear.com/en/products/accessory/eg-mms-switch-24-pack

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Vilket hemskt typsnitt på tangenterna.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir mainstream snabbt. Älskar röda brytare i spel och liknande, men sitter man och skriver så är det väldigt lätt att snudda till en knapp och skriva ferl.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Vilket hemskt typsnitt på tangenterna.

Kan bara hålla med till och med mitt Kina-tangentbord har finare typsnitt och folk brukar klaga på dessa.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Hoppas det blir mainstream snabbt. Älskar röda brytare i spel och liknande, men sitter man och skriver så är det väldigt lätt att snudda till en knapp och skriva ferl.

Japp, en skulle skriva kul men ja ordet blev ja...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av FreddyK:

Hoppas det blir mainstream snabbt. Älskar röda brytare i spel och liknande, men sitter man och skriver så är det väldigt lätt att snudda till en knapp och skriva ferl.

Du menar att du vill ha svarta brytare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Vägledare
Skrivet av FreddyK:

Hoppas det blir mainstream snabbt. Älskar röda brytare i spel och liknande, men sitter man och skriver så är det väldigt lätt att snudda till en knapp och skriva ferl.

ha ha ha. Fyfan vad kul!

Permalänk
Avstängd

Keytronics had tangentbord med olika slaglängd och tryck för olika knappar för 20 år sedan.
Dock så var det inte mekaniska tangentbord.

Permalänk

@StuntmanMike: Föredrar röda jag med, de svarta är för tunga.

Permalänk
Medlem

Eh... Ingen annan än mig som ser att Enter-tangenten sitter fel?

Är detta en tidig prototyp eller den färdiga modellen? Enter-tangenten gör att tangentbordet är helt oacceptabelt för mig i det här skicket.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Eh... Ingen annan än mig som ser att Enter-tangenten sitter fel?

Är detta en tidig prototyp eller den färdiga modellen? Enter-tangenten gör att tangentbordet är helt oacceptabelt för mig i det här skicket.

"Sammanfattningsvis är Epicgear Defiant ett välbyggt tangentbord som tyvärr faller på en massa konstiga beslut och irritationsmoment, som att Enter-tangenten inte sitter i linje med närliggande tangenter."

Sista sidan...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Priset känns ju rätt lågt om man ser till tekniken med bytbara brytare och grunderna i tangentbordet.. Nästa modell, eller revision kommer säkert bli en fenomenal produkt.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb