Surfpott plötsligt kraftigt reducerad

Permalänk
Medlem

Surfpott plötsligt kraftigt reducerad

Hej!

År 2012 köpte jag ett abonnemang av 3. Abonnemanget var ett tidsbegränsat erbjudande som innehöll fria samtal, fria sms/mms och en stor surfpott.

Jag har sedan dess använt mig av abonnemanget och surfat/ringt/sms:at i godan ro, tills nu. För några veckor sedan fick jag ett sms där det stod att jag använt över 80% av min surfmängd för aktuell månad. Förvirrad funderar jag på hur detta kan komma sig då jag aldrig fått meddelande om det förut. Värt att nämna är att när meddelandet kom så hade jag surfat för ca 6.5GB.

Jag ringer upp 3 för att fråga hur min statistik ser ut för månaderna Mars 2015 - Maj 2016. Jag får reda på att jag under Mars månad surfat för 50GB och efterkommande månader 13-17GB. Då blir jag mycket fundersam och frågar hur detta kan komma sig, varför har jag inte fått ett meddelande om detta innan? Jag ber supporten ta fram avtalet som kunde tecknas under perioden mars-april (kommer inte ihåg exakt). Där står det att endast 10GB surf ingår. När jag frågar hur i hela världen jag kunnat surfa för 50GB (utan extra avgifter) under Mars 2015 så svarar supporten att jag troligtvis surfat på en "soft cap" som begränsar hastigheten till 200Kbit/s.

Efter samtalet sätter jag mig ner och räknar lite. Jag kommer fram till att en "softcap" troligtvis är utesluten. Det skulle ta mig 18,51 dygn att uppnå 40GB med en surfhastighet på 25Kb/s. (Avvikelser tillkommer beroende på om man räknar med 10 eller 2bas.)

Hittills har jag inte ställt min fråga så jag tänker att det är dags nu!

1. Kan det vara så att 3 gjort fel förut och helt enkelt inte satt en limit på min surf?
2. Finns det någon annan som köpte abonnemanget under erbjudandet denna period? Jag vet att det inte bara var 3 som hade erbjudandet utan det var ett par aktörer som hade lite priskrig.
3. Om det finns någon som köpte abonnemanget, har ni kvar era avtalspapper? Hittar inte mina och foliehatt som jag är så hade det varit skönt att se ett original!

200Kb/s = 25 KB/s (kilobyte i sekunden)
25KB/s * 60^2 * 24 = 2,16 GB om dygnet
Jag kan alltså max surfa för 2,16 GB per dygn om använder 25 KB/s i 24 timmar.

Permalänk
Medlem

Om du har ett avtal som begränsar surfen till 10Gb så ska du vara lycklig att du har kunnat surfa upp mer än 50Gb utan begränsning. Var glad och gå vidare bara...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att de inte mäter och reagerar i realtid på att du nått din cap. Ligger du på 99% och sedan belastar telefonen för fullt under ett dygn så kommer de kanske inte reagera förns efter ett dygn har gått. Rätt många GB där, plus om du, enl det du räknade, belastar efter att soft cap inträffat går det att lägga till väldigt mycket data.

Jag har också 3, de hade en månad back in the days där man fick belasta nätet för fullt och utan begränsning.. Jag körde bredbandskollen 24\7 i 30 dagar och hamnade på över 150 GB data.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Det som är så underligt är att jag under ett flertal månader överstigit 10GB och ändå inte fått meddelande om det. Jag är osäker på att det var 10GB datatrafik som ingick när jag skrev på avtalet. Har för mig att det var avsevärt mer. Det är därför jag är lite intresserad av fysiska avtal som faktiskt stiftades under perioden när erbjudandet fanns.

En annan sak som är värd att nämna är att jag var i kontakt med 3 via mail efter telefonsamtalet. Till en början svarade de och ville erbjuda en "softcap" (som jag troligtvis aldrig haft). När jag sedan presenterade uträkningarna och påpekade att det hela är i princip orimligt så slutade jag få svar. Jag har sedan dess mailat ett antal gånger och frågat om det finns någon att prata med som kanske kan ge svar!

Observera att jag inte är ute på häxjakt utan att jag bara undrar vad anledningen till det inträffade är!

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera att du börjar blockera reklam för att spara allt från 10-79% av din surfmängd. Helt befängt hur mycket data alla tracking scripts och reklam tar. Annars är det väl bara till att byta operatör till nån som ger dig mer helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en 4 år gammal tråd jag har gjort där jag var med om exakt samma sak med dem.

Jag accepterade ett abonnemang med fria samtal, sms, mms, 10 gig surf samt en iphone 4.
Efter typ 1.5 år så får jag sms ett antal gånger runt den 28-28 varje månad att jag gått över min surfmängd vilket jag ALDRIG gjort innan. Ringer upp dem och de hävdar att jag från början skulle ha haft 5Gb och att det hade vart ett fel i deras system i 1 & ½ år samt att samtliga 2-3 säljare jag snackade med hade fel... ja, tjena..

Ringde fram och tillbaks ett par gånger och bad att få ut avtalet (som tecknades via telefon) för att se den spec:ade mängden surf, men där stod det bara "3surf" och ingen spec:ad mängd.

Sista gången jag ringde var jag riktigt arg och påläst (med hjälp av sweclockers) på min rätt som konsument så jag hotade med ARN och allt möjligt. Det slutade med att killen sa "jag vet inte varför tidigare kundservice-kollegor sagt som de gjort men självklart hjälper jag dig. Jag löser det för dig. Ha en trevlig kväll". Visade sig senare att han la på en oändlig surfpott på mitt abonnemang vilket jag kör med än idag. 20% trogen-kund rabatt på det med efter alla år så nu sitter man ganska bra i båten.

Blir dock upprörd över att de fortsätter med samma gangsterfasoner. I min tråd var det en annan kille som precis då var med om exakt samma grej med samma abonnemang (10gb till 5gb). Verkar nästan som om de har satt det i system att lura de av sina kunder som är mesiga nog att inte kämpa emot.

Ta kontakt med dem och säg att du inte accepterar något annat än din surfpott tillbaks.

Här är även min gamla tråd. Ber om ursäkt för stavfel och grejer, som jag skrev i en av kommentarerna skrev jag på en iPad med 0 ambitioner hah. http://www.sweclockers.com/forum/trad/1158273-3-har-andrat-mi...

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dakkie:

Jag har en 4 år gammal tråd jag har gjort där jag var med om exakt samma sak med dem.

Jag accepterade ett abonnemang med fria samtal, sms, mms, 10 gig surf samt en iphone 4.
Efter typ 1.5 år så får jag sms ett antal gånger runt den 28-28 varje månad att jag gått över min surfmängd vilket jag ALDRIG gjort innan. Ringer upp dem och de hävdar att jag från början skulle ha haft 5Gb och att det hade vart ett fel i deras system i 1 & ½ år samt att samtliga 2-3 säljare jag snackade med hade fel... ja, tjena..

Ringde fram och tillbaks ett par gånger och bad att få ut avtalet (som tecknades via telefon) för att se den spec:ade mängden surf, men där stod det bara "3surf" och ingen spec:ad mängd.

Sista gången jag ringde var jag riktigt arg och påläst (med hjälp av sweclockers) på min rätt som konsument så jag hotade med ARN och allt möjligt. Det slutade med att killen sa "jag vet inte varför tidigare kundservice-kollegor sagt som de gjort men självklart hjälper jag dig. Jag löser det för dig. Ha en trevlig kväll". Visade sig senare att han la på en oändlig surfpott på mitt abonnemang vilket jag kör med än idag. 20% trogen-kund rabatt på det med efter alla år så nu sitter man ganska bra i båten.

Blir dock upprörd över att de fortsätter med samma gangsterfasoner. I min tråd var det en annan kille som precis då var med om exakt samma grej med samma abonnemang (10gb till 5gb). Verkar nästan som om de har satt det i system att lura de av sina kunder som är mesiga nog att inte kämpa emot.

Ta kontakt med dem och säg att du inte accepterar något annat än din surfpott tillbaks.

Här är även min gamla tråd. Ber om ursäkt för stavfel och grejer, som jag skrev i en av kommentarerna skrev jag på en iPad med 0 ambitioner hah. http://www.sweclockers.com/forum/trad/1158273-3-har-andrat-mi...

De har all rätt att säga upp ditt gamla abonnemang så att de i huvudtaget gick med på din hot undgår mitt förstånd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

De har all rätt att säga upp ditt gamla abonnemang så att de i huvudtaget gick med på din hot undgår mitt förstånd.

Skickades från m.sweclockers.com

Det går med på "hot" för att dom har en massa rabatter som dom bara får erbjuda om man vill säga upp sitt abonnemang. Gäller det mesta i telefon/bredbandsväg..
Dom förlorar knappast något på att ge en enskild person massor med surf, men att käfta emot gör att dom förlorar en kund. Och eventuellt fler kunder som får höra om historien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

Hej!

År 2012 köpte jag ett abonnemang av 3. Abonnemanget var ett tidsbegränsat erbjudande som innehöll fria samtal, fria sms/mms och en stor surfpott.

Jag köpte också liknande abonnemang hos tele2 samma år och jag tror det var "bara" 10gb.

edit: eller jag är ganska säker på att det var 10gb. Absolut inte 50gb.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För några år sedan så var det fri surf på nästan alla abonnemang på den Svenska marknaden.

Varför skulle inte fri surf ingå i ditt typiska abonnemang för 300 kr/månaden? Det var ju uppenbarligen inga problem några år tillbaka!

Men telefonijättarna märkte att folk använde internet för att kommunicera mer och mer med Facebook, Skype, iMessage och Whatsapp. Färre ringde traditionella telefonsamtal via GSM/3G -nätet och skickade SMS.

Därför tar nu telejättarna betalt för sufen i våra telefoner idag. För att ersätta intäkterna som förlorades iom. kundernas ändrade beteenden.

Jag känner som kund att jag missgynnats av detta skifte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

De har all rätt att säga upp ditt gamla abonnemang så att de i huvudtaget gick med på din hot undgår mitt förstånd.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte heller, sa det till dom att antingen så vill jag bryta abonnemanget eller så vill jag ha min korrekta surfpott, annars ARN bla bla bla, och de valde det sistnämnda. De kan inte grisa sig hur som helst och lura sina kunder och hoppas de inte ska bry sig / orka ta tag i det.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Jag har nu begärt en kopia av avtalet som skrevs på 2012. Det borde komma inom några dagar. Det som fortfarande gör mig en aning perplex är varför jag har kunnat surfa för mycket mer än 10GB sedan 2012. Det som är ännu mer anmärkningsvärt är att jag aldrig tidigare fått SMS om att min datamäng håller på att ta slut. Det är först de två senaste månaderna som jag blivit uppmärksammad detta.

Permalänk
Medlem

Den riktiga frågan är dock hur du kommer upp i 17gb surf. Jag tycker jag hade ett extremt användande med typ 8-9gb haha

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Inaktiv

Att företag ändrar avtal i efterhand är inget nytt.. Det har hänt för mig med både TRE och Bahnhof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

Jag har nu begärt en kopia av avtalet som skrevs på 2012. Det borde komma inom några dagar. Det som fortfarande gör mig en aning perplex är varför jag har kunnat surfa för mycket mer än 10GB sedan 2012. Det som är ännu mer anmärkningsvärt är att jag aldrig tidigare fått SMS om att min datamäng håller på att ta slut. Det är först de två senaste månaderna som jag blivit uppmärksammad detta.

Kan det vara så att när du skrev på abonnemanget när du var under 27 år och nu är du över 27? Tydligen har de ett erbjudande där man får dubbelt surfmängd ifall man är under 27.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Dakkie:

Den riktiga frågan är dock hur du kommer upp i 17gb surf. Jag tycker jag hade ett extremt användande med typ 8-9gb haha

Prova att streama via Plex i 1080p över mobilnätet under 3h pendling varje dag, då ska du få se på dataanvändning.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Esrakuf:
Här har du abonnemangen som fanns 2012, verkar inte finnas några total-abonnemang.
http://web.archive.org/web/20120214213343/http://www.tre.se/P...

@rustax:

Dessa erbjudanden fanns inte då.

@Zipparn:

*host host*
Telebolagen vet att svenskar är dumma att acceptera priserna. Vi har ju inget annat val
Om nu bolagen förlorar pengar pga surfen i sverige, varför ser det då ut såhär i danmark? Har en kompis i danmark som blev chockad över våra priser

mitt 149kr abbonnemang 24 mån bindning, mobil och 6,5GB surf känns hyffsat bra ändå

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är samma abonnemang som jag tecknade när Tre körde lite priskrig med Tele2
För min del har det alltid varit fria samtal, fria sms, 10gb surf och det kostade 349:-/månad samt att man fick med en mobil. Har kvar samma abonnemang fast har fått 10% rabatt för "trogen kund".

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

@Esrakuf:
Här har du abonnemangen som fanns 2012, verkar inte finnas några total-abonnemang.
http://web.archive.org/web/20120214213343/http://www.tre.se/P...

@rustax:

Dessa erbjudanden fanns inte då.

@Zipparn:

http://i.imgur.com/4beF6v9.png

*host host*
Telebolagen vet att svenskar är dumma att acceptera priserna. Vi har ju inget annat val
Om nu bolagen förlorar pengar pga surfen i sverige, varför ser det då ut såhär i danmark? Har en kompis i danmark som blev chockad över våra priser

mitt 149kr abbonnemang 24 mån bindning, mobil och 6,5GB surf känns hyffsat bra ändå

Mitt abonnemang heter 3Total och när jag tittar länken du skickade så ska det innehålla obegränsad surf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Kan det vara så att när du skrev på abonnemanget när du var under 27 år och nu är du över 27? Tydligen har de ett erbjudande där man får dubbelt surfmängd ifall man är under 27.

Avtalet skrevs under av min far som säkert önskade att han var under 27 (gör han nog nu med). Sådant är dock inte fallet!

Permalänk
Medlem

@Esrakuf:

Citat:

3000 SMS/MMS ingår varje månad. Surfa i upp till 32Mbit/s i vårt prisbelönta mobila datanät. 10 GB data ingår, därefter sänks hastigheten, men du kan självklart fortsätta surfa, men då i lägre hastighet.

10GB sen 128kb eller nått sånt

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esrakuf:

Det som är så underligt är att jag under ett flertal månader överstigit 10GB och ändå inte fått meddelande om det. Jag är osäker på att det var 10GB datatrafik som ingick när jag skrev på avtalet. Har för mig att det var avsevärt mer. Det är därför jag är lite intresserad av fysiska avtal som faktiskt stiftades under perioden när erbjudandet fanns.

En annan sak som är värd att nämna är att jag var i kontakt med 3 via mail efter telefonsamtalet. Till en början svarade de och ville erbjuda en "softcap" (som jag troligtvis aldrig haft). När jag sedan presenterade uträkningarna och påpekade att det hela är i princip orimligt så slutade jag få svar. Jag har sedan dess mailat ett antal gånger och frågat om det finns någon att prata med som kanske kan ge svar!

Observera att jag inte är ute på häxjakt utan att jag bara undrar vad anledningen till det inträffade är!

Det abonnemang/avtal du tog 2012 är knappast samma som du har idag, abonnemang brukar gälla 12 eller 24 månader, kanske det finns nån som har 36...

Efter det så förnyas abonnemanget med nya avtal och villkor och kanske priser, men du ska förstås få någon typ av besked om detta, tex på/med fakturan eller liknade, och det är upp till dig då att acceptera, eller om inte avsluta abonnemanget....

2012 var det nog rätt vanligt med rätt höga limitar, idag inte..

Men håller med om att det låter konstigt med dina uträkningar och tre,s, men förhoppningsvis har du inte fått betala extra åtminstånde...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson:
låter man ett abbonnemang rulla utan att t-bolaget informerar om ändring så rullqr det på

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

@Zipparn:

http://i.imgur.com/4beF6v9.png

*host host*
Telebolagen vet att svenskar är dumma att acceptera priserna. Vi har ju inget annat val
Om nu bolagen förlorar pengar pga surfen i sverige, varför ser det då ut såhär i danmark? Har en kompis i danmark som blev chockad över våra priser

mitt 149kr abbonnemang 24 mån bindning, mobil och 6,5GB surf känns hyffsat bra ändå

Men dessa danska priser är ju inte billigare än här, snarare tvärtom, går att få fria SMS fria samtal och 20Gb surf för 150:- här.....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

@ggustavsson:
låter man ett abbonnemang rulla utan att t-bolaget informerar om ändring så rullqr det på

Ja det stämmer, som jag skrev man ska få besked om förnyelse, ändringar...
Men hur ofta är det inte som t-bolagen smyger med en bilaga med fakturan inblandat med div andra tex reklam, så man kanske missar den eller att man inte läser bilagan osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@ggustavsson:
Väldigt sällan här faktiskt, har det på autogiro så fakturan kommer in på "Mitt3" (deras kundcentral eller vad man ska kalla det) Vid förändringar skickar de ut ett sms.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Det abonnemang/avtal du tog 2012 är knappast samma som du har idag, abonnemang brukar gälla 12 eller 24 månader, kanske det finns nån som har 36...

Efter det så förnyas abonnemanget med nya avtal och villkor och kanske priser, men du ska förstås få någon typ av besked om detta, tex på/med fakturan eller liknade, och det är upp till dig då att acceptera, eller om inte avsluta abonnemanget....

2012 var det nog rätt vanligt med rätt höga limitar, idag inte..

Men håller med om att det låter konstigt med dina uträkningar och tre,s, men förhoppningsvis har du inte fått betala extra åtminstånde...

Nej, eftersom det är ett avtal, är det bara bindningstiden som försvinner, det går inte att ändra pris, surfmängd eller liknande om det inte specifikt redan står i avtalet och då måste det redan vara specificerat i avtalet du skriver under. Ett nytt avtal kan bara bli giltigt om du aktivt väljer avtalet. Annars så gäller avtalet vanligtvis tills vidare, vilket även måste framgå i avtalet om inte ett specifikt slutdatum finns vilket skulle innebära att abonnemanget sägs upp.

I Sverige är passiva avtal förbjudna enligt lag vilket innebär att det är omöjligt att ändra innehållet i ett avtal eller peka på ett nytt avtal när bindningstiden är över om inte kunden gör något som aktivt innebär ett nytt avtal. Därför brukar ändring av surfmängd t.ex. inte innebära ett nytt avtal, men kan kräva att bindningstiden gått ut.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

För några år sedan så var det fri surf på nästan alla abonnemang på den Svenska marknaden.

Varför skulle inte fri surf ingå i ditt typiska abonnemang för 300 kr/månaden? Det var ju uppenbarligen inga problem några år tillbaka!

Men telefonijättarna märkte att folk använde internet för att kommunicera mer och mer med Facebook, Skype, iMessage och Whatsapp. Färre ringde traditionella telefonsamtal via GSM/3G -nätet och skickade SMS.

Därför tar nu telejättarna betalt för sufen i våra telefoner idag. För att ersätta intäkterna som förlorades iom. kundernas ändrade beteenden.

Jag känner som kund att jag missgynnats av detta skifte.

Måste nog vara något annat. Jag tror inte att Finland och Sverige skiljer så värst mycket när det gäller användningen av mobiltelefoner. Här finns det abonnemang för 30-31€ (285-295 kr) med fria samtal, sms och surf (se nedan). Det märkliga är att TeliaSonera är betydligt billigare i Finland.

Skrivet av ggustavsson:

Men dessa danska priser är ju inte billigare än här, snarare tvärtom, går att få fria SMS fria samtal och 20Gb surf för 150:- här.....

Hallon mobilabonnemang STOR?
Det gäller väl endast 4 månader, sedan är det 299 kr/månad. Utöver det hittade jag inget som är billigare än Finland.
Elisa och DNA har t.ex. fria samtal, sms och surf (50Mbit/s) för 29,90€. Sonera har fria samtal, sms och surf (150 Mbit/s) för 30,90€.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Hallon mobilabonnemang STOR?
Det gäller väl endast 4 månader, sedan är det 299 kr/månad. Utöver det hittade jag inget som är billigare än Finland.
Elisa och DNA har t.ex. fria samtal, sms och surf (50Mbit/s) för 29,90€. Sonera har fria samtal, sms och surf (150 Mbit/s) för 30,90€.

Jag kollade på Tele2 https://www.tele2.se/abonnemang/abonnemang-utan-telefon
Står inget om begränsning i x antal månader, ingen bindningstid heller är det...

Men det står första månaden 149:- och det står pris därefter 149:- per månad, låter som en bra deal tycker jag...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Jag kollade på Tele2 https://www.tele2.se/abonnemang/abonnemang-utan-telefon
Står inget om begränsning i x antal månader, ingen bindningstid heller är det...

Totalpriset blir 298 kr/månad.
Fria samtal, SMS och MMS kostar 149 kr.
20GB surf kostar 149 kr extra.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?