Permalänk
Medlem

Köpråd Hörlurar

Hej jag undrar bara lite snabbt vad som anses prisvärt inom over-ear segmentet?
Tänkte mig en budget på cirka 1-2 tusen kronor (kan gå högre om det skulle vara så). Det är mestadels till promenader och åkturer inom kollektivtrafik jag tänkt ha dem så även trådlöst kanske skulle vara bra?
Jag är inte så fruktansvärt insatt och just därför frågar jag om lite köpråd här.
Tack på förhand!

Permalänk

Jag har beställt https://www.dustinhome.se/product/5010550283/hd-558
av det lilla jag läst att döma är det ett prisvärt alternativ nu när de är prissänkta.

Lycka till, det är en djungel att välja bland!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7-6700K 4.0ghz l Kylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC l Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000mhz l Lagring: Samsung SSD 750 EVO 500GB, WD Green 3TB l Chassi: Fractal Design R3
Skärm: Acer 27" XB270H 144hz Nätagg: Seasonic s12ii 620w

Permalänk
Inaktiv

För utomhusbruk ska det vara stängda lurar, Sennheisers ovan är öppna vad jag kunde se, vilket gör att de kommer läcka in ljud. Riktigt bra pris på dem i och för sig.
Vad ska du lyssna på för musik? Electronica och/eller blandat?
Det är bra pris på Sony 950ap - med sladd och 950BT - bluetooth, på dustinhome de också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

För utomhusbruk ska det vara stängda lurar, Sennheisers ovan är öppna vad jag kunde se, vilket gör att de kommer läcka in ljud. Riktigt bra pris på dem i och för sig.
Vad ska du lyssna på för musik? Electronica och/eller blandat?
Det är bra pris på Sony 950ap - med sladd och 950BT - bluetooth, på dustinhome de också.

Det kommer vara väldigt blandat med vilken musik jag lyssnar på så det är svårt att säga. Sen som du säger så kommer de vara för utomhusbruk och då spelar ju även storleken en del roll. Hur tåliga är de flesta on/over-eat lurar mot vatten och diverse?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ridicus: Den "klassiska" ATH-M50x är väl om jag inte minns helt fel, en stängd modell.
Den är dessutom ganska lätt att finna hos diverse återförsäljare.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ridicus:

Det kommer vara väldigt blandat med vilken musik jag lyssnar på så det är svårt att säga. Sen som du säger så kommer de vara för utomhusbruk och då spelar ju även storleken en del roll. Hur tåliga är de flesta on/over-eat lurar mot vatten och diverse?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl en del sport lurar som ska klara svett, men ösregn eller så har jag svårt att se att någon lur klarar.
Frågan är ju om du vill ha större -overear eller lite smidigare onear - lurar? För de onear lurarna jag har är, Sennheisers Momentum Onear make 1 och Beats by Dre Solo2.. men det kan kosta en del nu att få ett par Sennheisers iallafall.

Kan du provlyssna någonstans?

EDIT: Hoppsan priset på Sennheiser Momentum onear M2 är inte så illa nu för tiden. 1390:- för både i och g modellerna med sladd då.

Permalänk

Sony MDR-100AP hade jag valt, ligger i dagsläget på 999

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5010821724/momentum-g-m2---...
Dessa alla gånger i veckan, bättre all-around lurar hittar du inte enligt mig, speciellt inte för det priset. Dom är helt stängda men låter nästan lika bra som ett par öppna (min åsikt).
Att tänka på är att dom är inte jättestora, så har man för stora öron kanske du skall se dig om efter andra då dom kan sitta lite obekvämt om man inte får in örat detta skall dock vara åtgärdat i denna versionen (v. 2).
Dom finns i bluetooth utförande.

Vet att dom är en bit över det du sa men kanske går att få tag på för runt 2000 om man letar runt lite.

Permalänk
Medlem

De båda Sennheiser modellerna såg ju riktigt läckra ut! Blev lite för sugen på den dyrare modellen kände jag nu men det tål ju absolut att tänkas på.
Får se om jag får möjlighet att provlyssna lite på dem med innan. Framförallt så skulle det ju vara trist att upptäcka efteråt att de inte riktigt sitter bekvämt eller liknande.
Stort tack för all hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Det beror lite på vilken storlek dina öron har, små öron eller mindre öron så går overears bra, de kan ju ha vidgat overear varianten till M2, men M1 var lite liten för vissa. Onear är annars ett rätt säkert kort. Men som sagt försök med en provlyssning av dem och någon mer när du ändå är iväg

Permalänk
Medlem

Om du ska ha i kollektivtrafiken finns även bose qc 25 inom budgeten, har själv dem och nog tar de bort motorljud bra!
Sen så vet jag knte hur vattentåliga de är, harbinte vågat testa..:P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb