Plex server - cannot load M3U8: 404 not found

Permalänk
Medlem

Plex server - cannot load M3U8: 404 not found

Har lite problem med att spela upp klipp/serier ifrån Plex>Channels>tv4play har än sålänge inte lyckats få igång ett enda klipp via den kanalen.
Får felmeddelande: cannot load M3U8: 404 not found
Testat avvaktivera Direct Play och får då istället felmeddelande: There was a problem playing this item.

Alla program som är tillgängliga via tv4play syns och verkar mappa upp korrekt, det är först när jag försöker spela upp ett avsnitt felmeddelandet dyker upp. Har samma problem när jag accessar plex remote som local och endast via kanalen tv4play.

Andra kanaler som fungerar felfritt: svtplay, twitch, viasatplay, south park.

Är det helt enkelt så att tv4play är nere eller behöver jag ändra något i servern?

Permalänk
Medlem

Ingen som känner igen detta fenomen om plex kanaler?

Permalänk
Medlem

404 säger att länken inte finns. Är plexpluginet uppdaterat för att hantera att även gratis kräver inloggning?

Permalänk
Medlem

@aluser:
Hej!
Ja visst betyder 404 det, men det konstiga här är att alla program listas fint och verkar uppdaterade, det är först när uppspelningen ska starta felmeddelandet kommer. Hittade dock i annat forum att Tv4play ändrat så att premium kunder behöver logga in via plex, och då jag loggat in utan att ha ett premium konto så uppstod problemet.

Skulle kunna svära på att jag testade utan inloggning i början men nu fungerar det iallafall, även om det är laggigt men det är säkert tv4play som vill ragga premiumkunder.