Permalänk
Medlem

Ny TV för sport och tv-spelande

Hej! Ska inreda källaren hemma och börjar bli dags att kolla på TV. Det den kommer användas till är sport och tv-spel. Det jag har lärt mig av tidigare erfarenheter är att det inte går att spela på en TV med hög input lag, så den ska vara låg. Det är väl egentligen det enda kravet. Iom att den sitter i källaren där den inte kommer brukas i samma utsträckning som den vi har i vardagsrummet så vill jag inte att den går lös på allt för många tusenlappar. Den nuvarande jag har är en Sony och hur mycket jag än älskar just den apparaten så känner jag inte att jag kan motivera den prislappen på en TV som kommer användas relativt sparsamt.

Så min egentliga fråga är väl, finns det TV-apparater mellan 50-65" med låg input lag i budgetklassen (gratis-6000)? Vet att det fanns en superbra tråd här på forumet som jag använde mig mycket av vid förra köpet, men den har inte uppdaterats sen 2013 tyvärr.

Mvh

Permalänk
Medlem

@m4jken: Du kan kolla apparaters input lag på: http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Jag rekommenderar dock SUHD eller OLED för bäst bild, men är du generellt ute efter låg input lag så rekommenderar jag att du kollar länken. Frågan är om du verkligen märker någon skillnad på 6 mot 10 ms. Spelar man online är det framförallt ditt internet som spelar roll.

Permalänk
Medlem

@tearzyo: Nej mellan 16 och 10 märker jag nog ingen skillnad. Hade en gammal Phillips förut där det säkerligen låg över 100ms, det är det mardrömsscenariot jag vill undvika.

Jag kommer troligtvis införskaffa ett PS4 och spela lite FIFA online men spelar oftast Mega Man eller Super Mario på en gammal SNES (att tajma hopp och reagera snabbt mot vissa bossar var omöjligt på min gamla TV).

Tack så hemskt mycket för det snabba svaret!