önskar hjälp med placering och planering för custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

önskar hjälp med placering och planering för custom loop

Hej,

Gjorde en spontant köp på marknaden förra veckan och fick igår hem ett helt kit med vattenkylning.
Har aldrig tidigare sysslat med custom loop men givetvis varit något jag gått och funderat på.
Det jag just nu saknar är vätska, slang och 2 block till mina 980's.

Just nu har jag en define R5 chassi med en hårddiskbur i framkant därnere. Som folk säkert vet har chassit 2 ssd platser på baksidan och har därför även 2 diskar(1 ssd 1 hdd) i buren.

Min fråga till er är hur ni hade planerat att sätta ihop detta och om det ens är möjligt i detta chassit.
Den mekaniska disken skulle jag kunna slänga ur, men ssd'en behöver jag ha kvar.

En annan nackdel är att min reservoir är en ekwb 250 så väldigt hög. Har också en ekwb d5 pump.
Mina radiatorer som jag tänkte trycka in är Coolstream PE 360 och 240.
Hade tankarna på 360 i taket och 240 i framkant.

Så återigen hur hade ni planerat bygget? monterat pump, res osv. Lagt sista ssden?

Om ni anser att chassit är för litet ge gärna exempel på ett nytt, eller om ja borde skaffa en mindre reservoir.

Jätte tacksam för all hjälp jag kan få.

P.s
Kan också passa på att fråga om block till grafikkorten. Hittade Aqua Computer som ser ganska ok ut och är väldigt billigt. Men det är ju nästan hälften så billigt som andra så är detta mycket sämre?

Återigen Tack på förhand.

Chipset: Asus Maximus VII Hero Processor: Intel i7 4790k @ 4,7 Grafikkort: 2 x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 Minnen: HyperX Savage 2133MHz 4x8GB Hårddisk: Cruicial MX100 256GB - 2x Samsung EVO 850 500GB Chassi: Fractal Design R5 PSU: EVGA Supernova G2 850W Monitor: Asus PG348Q Mus: SteelSeries Rival 700 Tangentbord: DuckyShine 4 MX Clear
Custom loop: Galleri påväg.