Dator funkar inte bra, behöver hjälp

Permalänk

Dator funkar inte bra, behöver hjälp

Hej!
Jag har haft min dator nu i ungefär 1-2 år och efter all den tiden gått så har den börjat prestera allt sämre.
Några exempel är att cs ALLTID crashar om jag inte "verifyar" filerna innan. Varje dag oftast vid flera tillfällen så crashar hela datorn med olika errormeddelanden som alltid börjar med typ "YOUR PC RAN INTO A PROBLEM"
Här är datorn jag har nu:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9576019/

Jag vet inte om jag behöver uppgradera den eller köpa en hel ny dator.
Skicka gärna in förslag.
Om jag bara behöver uppgrradera den så skulle jag helst hålla mig på en budget mellan 4-5 lax men kan höja/sänka beroende jag behöver köpa mer eller mindre.
Hör gärna av er.
Tack på förhand //Adrian

Permalänk
Medlem

Virus, malware, eller annat jox. Blås rent hela datorn och skaffa ett antivirusprogram.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Virus, malware, eller annat jox. Blås rent hela datorn och skaffa ett antivirusprogram.

Kan du ge ett exempel på ett bra för jag har provat en massa ollika...

Permalänk
Medlem

något av de stora märkena. Sen är det bra att vara lite försiktig också. Installera inte skit du tankar hem från nån random hemsida, eller konstiga piratversioner av saker och ting. Håll Windows och din webbläsare uppdaterad, klicka inte på clickbait-länkar eller oseriösa porrsidor etc.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB