Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Bygga egen luftkylare?

Jag upptäckte att man kan köpa heatpipes och "fins" på Conrad.se: heatpipes på conrad

Man kan också köpa en basplatta som man kan sätta in alla heat pipes i. Jag räknade lite, och om man köper grejer så att man kan göra en komplett kylare så kommer det kosta ca 800 kr. Jag har inte tänkt testa, men jag undrar om någon annan har det?
Diskutera gärna och kom med idéer, det är intressant att höra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Det låter som ett coolt projekt. Jag har dock svårt att tro att man kan göra det bättre och billigare än de som finns att köpa

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Såna delar är nog mer tänkta för de som även bygger en egen låda av nån typ eller ska bygga in allt i nått typ en plåtlåda där man på nått sätt vill använda lådan som kylare.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av twk:

Det låter som ett coolt projekt. Jag har dock svårt att tro att man kan göra det bättre och billigare än de som finns att köpa

Skickades från m.sweclockers.com

Så är det nog, men om man kan bygga den större än något alternativ man kan köpa så kanske man kan få mer prestanda... Skulle vara riktigt häftigt