Hur ofta rengör ni era dammfilter?

Permalänk
Inaktiv

Varannan vecka.

Permalänk
Medlem

Rengör filter dagligen och blåser ur hela datorn med tryckluft en gång i veckan.. Inte för jag behöver, utan för att jag gillar det

Permalänk
Medlem

När jag får bluescreen som jag inte vet varför jag får eller när jag byter komponenter.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

En gång i månaden kanske.

Permalänk

Kanske en gång varannat år. Jag kan inte påstå att renhet är något jag prioriterar, men konstigt nog blir det inte så fruktansvärt dammigt. Filtrena är lite dammiga och det kanske ligger en liten råtta i något hörn i lådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleon.Solo:

Kanske en gång varannat år. Jag kan inte påstå att renhet är något jag prioriterar, men konstigt nog blir det inte så fruktansvärt dammigt. Filtrena är lite dammiga och det kanske ligger en liten råtta i något hörn i lådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag känner inte och för sig till folk som hittat bla råttlort i sina lådor genom åren, men en hel råtta? Då går du till historien
För övrigt ska man försöka rengöra sin dator regelbundet, annars slutar det med att man får komma hem till någon bekant med datorproblem, och på frågan om dom har städat datorn möts man av detta:

mitt grafikkort och cpu blir jättevarma när jag spelar BF3....really?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

För övrigt ska man försöka rengöra sin dator regelbundet, annars slutar det med att man får komma hem till någon bekant med datorproblem, och på frågan om dom har städat datorn möts man av detta:?

Jag har också sett helt sjuka exempel, vilket får mig att undra hur fan de bär sig åt med tanke på att inte ens min dator blir speciellt dammig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@RVX: Hade de rengjort fläkt filtret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bz2:

@Bruce Wayne: Hade de rengjort fläkt filtret?

Ja, brukar köra en genomgång av hela chassit när jag kör. Fläkt/damm filtren, invändigt och utanpå.
Syftar du på bilden? Det var ingen egen bild, utan bara en lånad bild. Men jag har varit hemma hos folk där det inte varit långt ifrån lika smutsigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X