Mest prisvärda (PoGo) Androidlur för max 2500kr?

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda (PoGo) Androidlur för max 2500kr?

Hejsan!
Är som så många andra helt uppslukad av Pokémon GO, dock så har batteriet i min OPX för andra gången nu börjat krångla, så är nu sugen på att byta telefon när man får sommarjobbslönen i slutet av augusti. Min budget ligger på max 2500kr och skulle helst se:
* 5" - 5.5"-skärm på 1080p
* Fingeravtrycksläsare
* Hyfsat stark, hyfsat strömsnål processor
* Bra batteritid
* Android M och ev. N-support

Sedan de något lägre prioriterade funktionerna
* USB C-port
* QC2.0/3.0 el. motsvarande

Kikar just nu på Redmi Note 3 med SD650 som verkar vara ett bra alternativ och uppfyller de flesta önskemålen, samt. UMi Super (dock osäker på Helio P10-SoC:en och deras optimiseringar). Kom gärna med andra förslag om ni vet några!

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk

Sambon kör med en Sony M5a, funkar att spela PoGo på, har därimot ingen fingeravtrycksläsare.

http://www.pricerunner.se/pl/1-3131676/Mobiltelefoner/Sony-Xp...

Huawei p9 border funka??

https://www.inet.se/produkt/1999784/huawei-p9-lite-svart-dual...

tror inte du kommer hitta med hela din spec lista för det priset riktigt.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Hejsan!
Är som så många andra helt uppslukad av Pokémon GO, dock så har batteriet i min OPX för andra gången nu börjat krångla, så är nu sugen på att byta telefon när man får sommarjobbslönen i slutet av augusti. Min budget ligger på max 2500kr och skulle helst se:

Nexus 5X 16GB för 1790 hos SIBA: http://www.siba.se/mobil-hemtelefon-gps/mobil-hemtelefon/andr...

Redmi Note 3 kanske är bra om du har Tele2/Telenor (som stödjer LTE på band 8). Sen är det vissa tveksamheter med minneshanteringen i MIUI.... Okändare märken än så skulle jag inte satsa på, GPS kan vara hur dålig som helst.

Angående Xperia M5 ska den sakna gyro och därför vara kass för Pokemon Go.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Sambon kör med en Sony M5a, funkar att spela PoGo på, har därimot ingen fingeravtrycksläsare.

http://www.pricerunner.se/pl/1-3131676/Mobiltelefoner/Sony-Xp...

Huawei p9 border funka??

https://www.inet.se/produkt/1999784/huawei-p9-lite-svart-dual...

tror inte du kommer hitta med hela din spec lista för det priset riktigt.

Tack för svaret! Just fingeravtrycksläsare är något jag verkligen saknar i min nuvarande telefon, så tyvärr är nog M5an inte för mig.

Listan är inte tänkt som absoluta krav (motsäger mig själv nu) utan mer som en "ju fler desto bättre"-lista, speciellt när det kommer till den andra. Det finns en del telefoner från öster som uppfyller de flesta av kriterierna, men även telefoner som t.ex. Moto G4 Plus. Försöker mest hitta mina olika alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Nexus 5X 16GB för 1790 hos SIBA: http://www.siba.se/mobil-hemtelefon-gps/mobil-hemtelefon/andr...

Redmi Note 3 kanske är bra om du har Tele2/Telenor (som stödjer LTE på band 8). Sen är det vissa tveksamheter med minneshanteringen i MIUI.... Okändare märken än så skulle jag inte satsa på, GPS kan vara hur dålig som helst.

Angående Xperia M5 ska den sakna gyro och därför vara kass för Pokemon Go.

Oj, inte illa! Synd att N5X inte har microSD-stöd, 16GB är i minsta laget.
Kör på Hallon som använder Tres nät, men HSPA+ duger gott för mig om LTE inte skulle fungera. Har hört att GPSen i RN3 ska vara helt okej, kan dock ha fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Oj, inte illa! Synd att N5X inte har microSD-stöd, 16GB är i minsta laget.
Kör på Hallon som använder Tres nät, men HSPA+ duger gott för mig om LTE inte skulle fungera. Har hört att GPSen i RN3 ska vara helt okej, kan dock ha fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns ju 32GB-varianten av 5X för 2690 kr också. Inte lika billigt men mycket mer telefon för pengarna jämfört med M5 och det mesta som säljs i Sverige.

Jag har inte hört något dåligt om GPSen på RN3 heller, dock är kameran inte bra och MIUI är dålig på att behålla appar i minnet så lite surt om man köper en med 3GB RAM och den går segare än en annan mobil med 2GB RAM... Man kan låsa appar i minnet men vet inte hur bra det är. Sen kommer den med Lollipop och kommer troligtvis aldrig uppdateras till 6.0.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det finns ju 32GB-varianten av 5X för 2690 kr också. Inte lika billigt men mycket mer telefon för pengarna jämfört med M5 och det mesta som säljs i Sverige.

Jag har inte hört något dåligt om GPSen på RN3 heller, dock är kameran inte bra och MIUI är dålig på att behålla appar i minnet så lite surt om man köper en med 3GB RAM och den går segare än en annan mobil med 2GB RAM... Man kan låsa appar i minnet men vet inte hur bra det är. Sen kommer den med Lollipop och kommer troligtvis aldrig uppdateras till 6.0.

Väldigt sant! Funderar på den med, dock verkar ju batteritiden vara lite halvdan. USB-C samt QC2 är dock lockande. Svåra val alltså!
Kameran spelar inte så stor roll för mig, tar nästan aldrig bilder. Minneshanteringen är onekligen lite surt, men upplever samma sak på min OPX så det skulle nog inte störa mig jättemycket.

EDIT: Läste någonstans att MIUI 8 baserat på Marshmallow släpps skarpt till RN3 hyfsat snart, dock vet jag inte om detta stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Väldigt sant! Funderar på den med, dock verkar ju batteritiden vara lite halvdan. USB-C samt QC2 är dock lockande. Svåra val alltså!
Kameran spelar inte så stor roll för mig, tar nästan aldrig bilder. Minneshanteringen är onekligen lite surt, men upplever samma sak på min OPX så det skulle nog inte störa mig jättemycket.

EDIT: Läste någonstans att MIUI 8 baserat på Marshmallow släpps skarpt till RN3 hyfsat snart, dock vet jag inte om detta stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi får väl se hur det blir men Xiaomis trackrecord är inte så bra hittills... Vad jag kan se är MIUI 8 med 6.0 för den taiwanesiska versionen men MIUI 8 med 5.1 är för den kinesiska (som är den du kan köpa).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Vi får väl se hur det blir men Xiaomis trackrecord är inte så bra hittills... Vad jag kan se är MIUI 8 med 6.0 för den taiwanesiska versionen men MIUI 8 med 5.1 är för den kinesiska (som är den du kan köpa).

Aha, så kanske det är! Det är inte en dealbrealer om telefonen jag till slut köper inte får Android M/N, men det är ju alltid ett plus Prioriterar bra batteritid framför i stort sett allt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Väldigt sant! Funderar på den med, dock verkar ju batteritiden vara lite halvdan. USB-C samt QC2 är dock lockande. Svåra val alltså!
Kameran spelar inte så stor roll för mig, tar nästan aldrig bilder. Minneshanteringen är onekligen lite surt, men upplever samma sak på min OPX så det skulle nog inte störa mig jättemycket.

EDIT: Läste någonstans att MIUI 8 baserat på Marshmallow släpps skarpt till RN3 hyfsat snart, dock vet jag inte om detta stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Har hört att X5an inte har så bra batteritid

Permalänk
Medlem

X5 har hyfsad bra batteritid äger en själv 32GB versionen är supernöjd och kommer aldrig byta mot något annat märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Har hört att X5an inte har så bra batteritid

Har hört detsamma, och det är det som har fått mig att tveka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Har hört detsamma, och det är det som har fått mig att tveka

Skickades från m.sweclockers.com

Den har väl inte världens bästa batteritid men det tar ju bara en timme att typ ladda den fullt från noll, RN3 tar ju ett antal timmar.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Den har väl inte världens bästa batteritid men det tar ju bara en timme att typ ladda den fullt från noll, RN3 tar ju ett antal timmar.

Det är visserligen sant, men när man är ute ett antal timmar och spelar PoGo är ju Quick Charge inte lika relevant. Har för all del en PowerBank jag brukar ta med mig, men om man kan gå ut på mindre äventyr utan den är ju det en fördel.

Just nu tror jag det står främst mellan RN3Pro och Huawei P9 Lite, där jag lutar lite mot RN3Pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Det är visserligen sant, men när man är ute ett antal timmar och spelar PoGo är ju Quick Charge inte lika relevant. Har för all del en PowerBank jag brukar ta med mig, men om man kan gå ut på mindre äventyr utan den är ju det en fördel.

Just nu tror jag det står främst mellan RN3Pro och Huawei P9 Lite, där jag lutar lite mot RN3Pro.

Skickades från m.sweclockers.com

P9 Lite verkar inte ha gyro heller så avskriv den för Pokemon Go.

Det verkar förresten finnas en version av RN3Pro med stöd för "alla" svenska band: http://www.aliexpress.com/store/product/International-Version...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av Aeosoth:

Hejsan!
Är som så många andra helt uppslukad av Pokémon GO, dock så har batteriet i min OPX för andra gången nu börjat krångla, så är nu sugen på att byta telefon när man får sommarjobbslönen i slutet av augusti. Min budget ligger på max 2500kr och skulle helst se:
* 5" - 5.5"-skärm på 1080p
* Fingeravtrycksläsare
* Hyfsat stark, hyfsat strömsnål processor
* Bra batteritid
* Android M och ev. N-support

Sedan de något lägre prioriterade funktionerna
* USB C-port
* QC2.0/3.0 el. motsvarande

Kikar just nu på Redmi Note 3 med SD650 som verkar vara ett bra alternativ och uppfyller de flesta önskemålen, samt. UMi Super (dock osäker på Helio P10-SoC:en och deras optimiseringar). Kom gärna med andra förslag om ni vet några!

Tack på förhand!

Jag har skaffat en Samsung J5 2015 för 1700:-, den har fingeravtrycksläsare, fast jag har inte testat den än. Den har också en 5' AMOLED skärm och uppgradering till Marshmallow ska komma ut snart. Fyrkärnig CPU på 1,2 GHZ och 1,5 GB RAM är väl inte märkvärdigt, men 16 GB lagring, plats för dubbla Sim-kort och Micro-SD uppväger en del. Batteritiden är hyfsad, fast inte överväldigande.

Tyvärr har den inte snabbladdning och använder vanlig Micro-USB, men man kan inte få allt för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Happappapp:

Jag har skaffat en Samsung J5 2015 för 1700:-, den har fingeravtrycksläsare, fast jag har inte testat den än. Den har också en 5' AMOLED skärm och uppgradering till Marshmallow ska komma ut snart. Fyrkärnig CPU på 1,2 GHZ och 1,5 GB RAM är väl inte märkvärdigt, men 16 GB lagring, plats för dubbla Sim-kort och Micro-SD uppväger en del. Batteritiden är hyfsad, fast inte överväldigande.

Tyvärr har den inte snabbladdning och använder vanlig Micro-USB, men man kan inte få allt för det priset.

Den uppfyller inte ens de officiella kraven för Pokemon Go som är 2GB RAM. Den har heller inget gyro eller kompass så det är extra dåligt för Pokemon Go.

Sen har den ingen sensor för att automatiskt justera ljusstyrkan på skärmen och ingen andra mikrofon för brusreducering. Den kan max registrera två tryckpunkter på skärmen också, väldigt mycket budget.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W