Elgiganten, Tappat bort min telefon inför reparation!
Innan vi börjar kan ni som vill förstå hela storyn börja med denna tråd,
Men lite kort är att min nya telefon har vart på 2 reparationer under garanti på strax under 1 månad, samma månad som telefon är köpt.
#16276514
Efter att jag gått till butik har jag fått informationen om att dom endast kan laga den och jag godkänner att dom skickar in den igen för 2:a gången.
Lämnade in telefon till Elgiganten den 19:e juli. Fick sms samma dag från dom att den har lämnat deras butik och är på väg till reparatör.
Den 21:e juli kontaktar jag Elgiganten via deras chatt för att kolla om verkstaden har tagit emot min telefon. Dom meddelar att den är skickad och avvaktar reparation.
Jag har inloggning till servicesida hos reparatör och kan se att dom inte har mottagit telefon eller påbörjat jobb.
Kontaktar Elgiganten återigen den 25:e och frågar varför reparatör inte påbörjat min telefon eller varför jag inte ser att dom har tagit emot den. Kundtjänsten meddelar att det är mycket att göra hos reparatör och att den nog är tillbaka innan veckans slut.
Idag (27:e) tar jag kontakt återigen och undrar varför reparatör ens inte tagit emot min telefon. Jag ringer reparatör (Mobylife) direkt och skippar Elgigantens kundtjänst. Mobylife meddelar att dom har INTE mottagit min telefon och skall ha kontaktat Elgiganten att den INTE är mottagen, som det står i min service på elgigantens hemsida att den är.
Samma dag efter jobbet åker jag direkt till Butiken telefon är inlämnad hos och uppger mitt servicenummer och frågar efter status. Får svaret "den är hos reparatör". Här får jag prompt uppge att Mobylife inte har tagit emot min telefon och efter att han läser återigen i mitt ärende ser han att mobylife säger att dom inte tagit emot någon telefon.
Här undrar jag vart hamnar jag som kund i detta? Hur länge får Elgiganten leta efter min telefon. Uppgett varje gång sedan 2:a reparation att jag vill häva köpet. Nu har det gått 10 dagar och min telefon nu borta.
Kommer detta hjälpa mig att få häva mitt köp? Eller få en ny telefon?
Tacksam för svar om någon hamnat i samma situation som mig!
EDIT: Kan uppge att jag har varit i kontakt med Postnord som skulle tagit emot telefon av Elgiganten, I deras försändelse står det fortfarande:
"Försändelsen har ännu inte lämnats in till PostNord för transport. Om du har frågor ber vi dig därför kontakta avsändaren. Så fort PostNord har fått försändelsen och den är på väg uppdaterar vi med den informationen här i tjänsten."
Back from the shadows pray for survival...