Råka öppna apk.fil med anteckningar vill öppna med den ursprungliga filen

Permalänk

Råka öppna apk.fil med anteckningar vill öppna med den ursprungliga filen

Hoppas ingen blir allt för arg om jag la denna tråden fel, men iallafall så var jag så brilliant att jag laddade ner en apk. fil och gjorde som så att den skulle öppnas med anteckningar och nu vet jag ej hur jag får tillbaka den till den fil den var när jag ladda ner den.

Tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem

Du laddar över den i telefonen och installerar den ?
Apk är appar för Android.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Nej på datorn är det. Den ursprungliga fil. formen är unknown

https://kingroot.net/ laddade ner den för android så jag kan använda den med bluestacks app player men råkade ju ändra kingroot filen som den öppnas med anteckningar :S

Permalänk
Medlem

Att ladda hem den på datorn är helt onödigt då det är en fil för att installera i Android, vilket är för telefoner eller surfplattor.

info om filen här -> https://sv.wikipedia.org/wiki/APK_(filformat)

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk

@OldComputer: Jo jag vet det, men har ju bluestacks appen vilket gör att jag kan spela android spel på datorn

Permalänk
Medlem

Att du råkat öppna filen och associerat den med anteckningar behöver inte vara ett problem. Filen är fortfarande i sitt ursprungliga skick. Det enda du har ändrat är vilket program Windows ska öppna den med som standard, vilket för apk-filer inte finns något.

Om du vill ändra tillbaka borde du kunna göra detta i kommandprompten (cmd): "assoc .apk="

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Att ladda hem den på datorn är helt onödigt då det är en fil för att installera i Android, vilket är för telefoner eller surfplattor.

info om filen här -> https://sv.wikipedia.org/wiki/APK_(filformat)

inte helt onödigt. jag laddar ned apk filerna till datorn innan jag tar dom till mobilen.
och bluestacks är en android emulerare, enklare att bara använda datorn och sen dra in filen i bluestacks.
vad jag antar är att han vill att apk filer automatiskt ska öppnas med bluestacks när han dubbelklickar på den. men har nu råkat göra så den automatiskt öppnar den med anteckningar

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

Start, skriv Standard, välj att öppna Standardprogram (inte den nya Windows 10 inställningen utan den gamla kontrollpanelen), där finns vad du söker. Alternativt så öppnar du apkfilen med app player (om det går).

Permalänk
Medlem

Håll in shift och högerklicka på filen så kommer "öppna med"-menyn upp. Där kan du välja standardprogram.

Permalänk

Alrighty, tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

inte helt onödigt. jag laddar ned apk filerna till datorn innan jag tar dom till mobilen.
och bluestacks är en android emulerare, enklare att bara använda datorn och sen dra in filen i bluestacks.
vad jag antar är att han vill att apk filer automatiskt ska öppnas med bluestacks när han dubbelklickar på den. men har nu råkat göra så den automatiskt öppnar den med anteckningar

Varför köra i en android-emulator, när man kan köra filen direkt i en Linux-dist? Laddar jag hem en sådan och dubbelklickar så blir den installerad direkt och dyker upp i menyn.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Varför köra i en android-emulator, när man kan köra filen direkt i en Linux-dist? Laddar jag hem en sådan och dubbelklickar så blir den installerad direkt och dyker upp i menyn.

varför installera ett helt system för att göra det?
bluestacks är clickandplay. installera linux är lika "svårt" som att installera windows och många vill ändå inte göra det.
att installera en wmware med linux skulle jag anse är mycket svårare än att bara installera bluestacks.
bluestacks kräver så mycket mindre på datorn att köra också än linux/wmware med linux.

sådär lite drar bluestacks när 4 appar är igång

där har du anledningen till att bluestacks finns

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!