Tips för mitt första datorbygge

Permalänk

Tips för mitt första datorbygge

Håller på att samla ihop delar till en dator då jag har börjat spela spel som kräver mer än vad jag har i burken hemma. Målet är att jag inte ska komma över något nytt och spännande spel inom snar framtid för att sedan inse att jag behöver köpa en ny dator igen.

Hittills har jag köpt grafikkortet GTX 1070 och tänkte beställa resten ikväll och behöver lite åsikter kring vad jag nu har plockat ihop.

Går saker och ting ihop? Vad jag försökt läsa till mig enligt specifikationerna så ska dessa grejer kunna fungera tillsammans men jag kan ha fel.

Är det något jag saknar?

Allt kommer från kompletts hemsida:
Uppdaterad

Tacksam för alla råd!

Uppdaterade inköpslista, bytt ut nätagg.
Permalänk
Medlem

hade bytt ut nätagget mot ett Supernova G2 750w eller ett RM750x
såg bra ut annars

Edit: eventuellt en SSD från Samsung istället för din corsair, 750 evo 250gb om du inte vill gå upp till 850 evo
Kanske mer en smaksak dock

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk

Tips för mitt första datorbygge

@HaggeMan: Ska kolla upp det, nätagget är vad jag är mest osäker på och minst intresserad av (därmed minst insatt i).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mistiquen:

@HaggeMan: Ska kolla upp det, nätagget är vad jag är mest osäker på och minst intresserad av (därmed minst insatt i).

kan absolut rekommendera något av ovanstående nätagg iaf toppbetyg på båda två! Sitter själv på ett G2
moderkort, minnen, ssd osv är lite mer en smaksak och vilket märke man föredrar
Vill du spara några kronor kan du gå ner lite när de gäller moderkortet om du inte vill ha stöd för SLI, kolla min signatur om du vill ha ett billigare utan SLI

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk

Tips för mitt första datorbygge

@HaggeMan: Intil kinesiska där, trots att jag har googlat på saker och ting i en månad ungefär. Har redan bestämt mig för RM750x alla fall! Fast från inet för man får med lite annat skräp som kan behövas till samma pris som från komplett, bundtband och nå skruvmejslar som jag mest troligen inte äger!