Läderflipcase - sämre mottagning?

Permalänk
Avstängd

Läderflipcase - sämre mottagning?

Skulle precis beställa en sån här när jag kom och tänka på att antennen på baksidan (det horisontella svarta strecket ovanför kameralinsen) är ju helt övertäckt. Blir det inte sämre mottagning då?

Permalänk
Medlem

Om signalerna kan ta sig igenom byggnader av betong och armeringsjärn tror jag nog de kan ta sig igenom ett 2 mm tunt skydd i fuskläder

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Captain_Spock:

Om signalerna kan ta sig igenom byggnader av betong och armeringsjärn tror jag nog de kan ta sig igenom ett 2 mm tunt skydd i fuskläder

Hehe, då har du inte bott i ABK's lägenheter som byggdes på 60-talet jag bor ~2km från centrum med 4g mottagning m.m...inne i min lägenhet har jag knappt en ''plopp'' på min mottagning inne i sovrummet får jag ingen mottagning..Går jag ut i min trädgård får jag full mottagning. 80cm armeringsbetong i väggarna och bottenvåning, tror nog min lägenhet skulle stå pall även vid/efter ett kärnvapenkrig..

Bor i Kristianstad och använder Halebop eller vad det kallas..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Captain_Spock:

Om signalerna kan ta sig igenom byggnader av betong och armeringsjärn tror jag nog de kan ta sig igenom ett 2 mm tunt skydd i fuskläder

oops...

Permalänk
Medlem

Har för mig jag såg en som testade lite skal förut och ett aluminiumskal(inte bumper) som bestod av baksida och ram runt telefonen i aluminium tog bort en stapel i mottagning. Så vulcanvarelsen har nog rätt.

Permalänk
Medlem

jag har ett plastskal med stålbaksida för magnet, och har märkt att det blir lite sämre mottagning i mobilen med den på

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare