Köpa Iphone 6s på appels hemsida fast i .com?

Permalänk

Köpa Iphone 6s på appels hemsida fast i .com?

Tjenare letade lite efter en ny Iphone och råkade komma in på appels shop fast inte den svenska sidan. Och det var mycket billigare eftersom det var i dollar. Och min fråga är kan man köpa därifrån och den funkar i Sverige?

Permalänk
Medlem

+moms +tull +frakt och det blir betydligt dyrare än i Sverige.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Efter att du räknat in frakt, moms och tull är det inte längre mycket billigare.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Pst... ingen tull.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@LemonIllusion: Pst... ingen tull.

Inte det? Varför är den undantagen från tull?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Det finns ingen anledning. Vi har ingen egen tillverkning av halvledare eller konsumentfärdig elektronik i Sverige att prata om som vi behöver skydda med importtullar så därför är det ingen tull på hemelektronik från USA. Hade Ericsson lyckats hålls sig kvar på marknaden med en väl fungerande smartphone hade verkligheten kanske sett annorlunda ut i idag.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@LemonIllusion: Det finns ingen anledning. Vi har ingen egen tillverkning av halvledare eller konsumentfärdig elektronik i Sverige att prata om som vi behöver skydda med importtullar så därför är det ingen tull på hemelektronik från USA. Hade Ericsson lyckats hålls sig kvar på marknaden med en väl fungerande smartphone hade verkligheten kanske sett annorlunda ut i idag.

Intressant, då lärde jag mig något.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Så det blir alltså ungefär lika dyrt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

Så det blir alltså ungefär lika dyrt?

Oftast dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

Så det blir alltså ungefär lika dyrt?

telefonens pris + fraktens pris + 25% i moms får du ändå betala även om det inte är nån tullavgift!