Nybörjare ska köpa/bygga en dator.

Permalänk
Medlem

Nybörjare ska köpa/bygga en dator.

Hallå! Det är dags för mig att äntligen köpa/bygga en dator som ska kunna tåla lite mer än vad jag är van vid, med tanke på att jag spelar vid tillfället på en rätt skrutten laptop krävs det nog inte mycket. Jag tänkte be Inet att sätta ihop en till mig, jag har noll erfarenhet i att sätta ihop datorer, och vill inte chansa heller, känner mig mer säker med att de gör det åt mig. Men nu är det delarna jag behöver hjälp med, kan någon hjälpa mig, ge olika förslag/paket på vad jag kan köra på? Jag spelar mest WoW men vill även kunna spela andra nyare spel till exempel overwatch. Min budget är runt 10k, med tanke på att jag är student så kan jag tyvärr inte höja avsevärt men är det någon liten förändring borde det gå! Tack för alla svar!

Edit: Vill ha så att jag kan ha trådlöst Internet!

Tillägg
Permalänk
Inaktiv

Hejsan, lite mer info skulle vara till god hjälp för att plocka ihop en dator som passar just dina önskemål.

Du har alltså just nu en laptop men vill gå över och börja spela på en stationär dator. Behöver du då också skärm och tangentbord?

Det finns ju även gaminglaptops som kommer klara wow och overwatch utan problem.

Personligen tycker jag att du ska kolla på Inets bygga dator video på Youtube. Hade inte heller någon erfarenhet av att bygga själv men den här hjälpte ordentligt och du sparar ju en fin slant om du bygger själv också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196268:

Hejsan, lite mer info skulle vara till god hjälp för att plocka ihop en dator som passar just dina önskemål.

Du har alltså just nu en laptop men vill gå över och börja spela på en stationär dator. Behöver du då också skärm och tangentbord?

Det finns ju även gaminglaptops som kommer klara wow och overwatch utan problem.

Personligen tycker jag att du ska kolla på Inets bygga dator video på Youtube. Hade inte heller någon erfarenhet av att bygga själv men den här hjälpte ordentligt och du sparar ju en fin slant om du bygger själv också.

Jag ska kolla den tack för svar! Ja, jag glömde det skärm behövs med tangentbord bord men det går utöver summan jag lägger på datan, det jag vill är att kunna köra wow nu till nya expansionet i bra flyt, just nu kan jag knappt raida eller vara med i stora events för datan inte pallar av det. Vad jag förstått får jag mer för pengarna på en stationär? Annars tar jag helst en stationär! Kommer alltså mest köra wow men vill ha så bra settings som möjligt, ska kunna ta nya spel med, tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196268:

Hejsan, lite mer info skulle vara till god hjälp för att plocka ihop en dator som passar just dina önskemål.

Du har alltså just nu en laptop men vill gå över och börja spela på en stationär dator. Behöver du då också skärm och tangentbord?

Det finns ju även gaminglaptops som kommer klara wow och overwatch utan problem.

Personligen tycker jag att du ska kolla på Inets bygga dator video på Youtube. Hade inte heller någon erfarenhet av att bygga själv men den här hjälpte ordentligt och du sparar ju en fin slant om du bygger själv också.

Glömde svara på att, ja jag spelar på en laptop just nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Mindas: Vad jag förstått det som så är WoW mest CPU-krävande, så skulle föreslå en (överklockningsbar) i5:a. För de spelen du nämner, Overwatch och (speciellt) WoW så skulle det "räcka" med ett enklare grafikkort, ex. GTX 750 Ti. Det kortet bör ge åtminstone +60 FPS i Overwatch i 1080p.

Vill du även spela mer GPU-krävande spel kan det vara värt att kika på lite mer högpresterande grafikkort.

Nedan följer ett förslag att utgå från:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9586952/

Visa signatur

Citera för svar.