Permalänk

Vatten på tangentbordet

Tappade olyckligtvis vatten på mitt tangentbord igår. Har låtit det stå upp och ner under natten för att få ur all vätska. När jag testade det idag på morgonen funkade alla tangenter utom E-tangenten. Någon som har tips på vad man kan göra eller är det bara köpa nytt?

Permalänk
Medlem

Ta ur alla keycaps och lägga hela tangentbordet i en påse full med ris. På natten kommer det hoppa upp kineser ur påsen och fixa ditt tangentbord åt dig

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

@Vidlund14: låt det torka lite till. Ev ta bort tangenten.
Man kan även blåsa med en hårfön. Bara man har koll på att det inte blir för varmt.
Prova gärna kombinera båda.

Vatten brukar normalt inte vara några problem faktiskt.
Jag spillde blåbärsjuice över hela tangentbordet och sköljde det direkt under kranen i minst en minut, och sen skaka ur vattnet och blåste lite med fön. Tog inte mer än 15min. Och det funkar utan problem. (Dock inget jag rekomwnderat men jag hade inte så mycket till val)

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

Tangentbordet fungerar ordentligt nu! Tog bort samtliga tangenter och blåste med fön med låg värmestyrka, vilket verkar ha fungerat

Skickades från m.sweclockers.com