Permalänk

Byta glas till cat s50?

Så farsan tappa sin telefon och hela skärmen har nu tusen sprickor. Telefonen fungerar, touch skärmen gör väl det med, fast det är vasst att dra fingret över den.

Min fråga är då om det bara är att köpa en ny skärm och byta ut den, så ska allt fungera bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Min fråga är då om det bara är att köpa en ny skärm och byta ut den, så ska allt fungera bra?

Vad är sönder egentligen? För det du länkar till är inte en skärm utan en digitizer som ligger över själva panelen och läser touch tryck. Både LCD panelen och digitizern kan gå sönder, men det är olika saker.

Sedan så är jag osäker om den skulle förbli vättenresistant. Iaf dem vattentäta xperia modellerna behöver tryck försegling för att fortsätta vara vattenresistanta.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Vad är sönder egentligen? För det du länkar till är inte en skärm utan en digitizer som ligger över själva panelen och läser touch tryck. Både LCD panelen och digitizern kan gå sönder, men det är olika saker.

Sedan så är jag osäker om den skulle förbli vättenresistant. Iaf dem vattentäta xperia modellerna behöver tryck försegling för att fortsätta vara vattenresistanta.

Det som är sönder är den yttersta skärmen, drar jag fingret över den så känner jag sprickorna. http://i.imgur.com/5o2Ki3U.jpg

Men telefonen fungerar fortfarande? Andra alternativet är ju att köpa en ny för några tusen.

Permalänk

Såg denna sidan på nätet,men blir inte riktigt klok på språket. Värt att kolla kanske. http://www.mttc.se/CAT/CAT-S50.html

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Cat är väl tålig för skador?
då bord de finnas garanti om de garanterar stötsäkerhet

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Cat är väl tålig för skador?
då bord de finnas garanti om de garanterar stötsäkerhet

Inte om garantin har gått ut, köpte den för två år sedan.

Någon som vet vart man kan köpa en skärm som inte tar en månad att få, e.g en svensk butik eller i närheten?