Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Warmaster:

I en ände sitter ett uttag och andra en kontakt som går till routern. Uttaget bör väl fungera? I änden med kontakten kanske går knipsa och sätta "hona" för installationskabel och sätta en kort vanlig nätverkskabel mellan den och routern. Börjar undra om det nästa är enklast att köpa ny kabel å dra om allt :-S

Kabeln mellan inkommande och routern in är även den installationskabel med vanliga kontakter i varje ände, den måste ju bytas hur som....

Kan en sådan här fungera att sätta istället för kontakten och sedan sätta en kort kabel från den till routern?

Ja men lösa keystoneuttag är inget smidigt utan de bör sättas fast i nån ram/låda annars spelar det ingen större roll att bara bytta uttaget, kabeln ska fixeras för det är det som är det viktiga

Skulle skrivit ram från början.
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ja men lösa keystoneuttag är inget smidigt utan de bör sättas fast i nån rm/låda annars spelar det ingen större roll att bara bytta uttaget, kabeln ska fixeras för det är det som är det viktiga

Ok, thx. Köper en liten låda till då kanske. Men det vanliga vägguttaget kan jag låta vara?

Permalänk
Medlem

@Warmaster:

Precis en sån, den i sin tur passar modulärt i en del kapslingar, om man vill. Den är rätt utsatt utan nått som skyddar kopplingarna på baksidan.

/Hasse

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Skrivet av LoseMyMind:

@Warmaster:

Precis en sån, den i sin tur passar modulärt i en del kapslingar, om man vill. Den är rätt utsatt utan nått som skyddar kopplingarna på baksidan.

/Hasse

Kanon! Tänkte en sån här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warmaster:

Kanon! Tänkte en sån här.

Blir inte mycket bättre. Du har du rätt prylar i samtliga ändar...

/Hasse

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Skrivet av LoseMyMind:

Blir inte mycket bättre. Du har du rätt prylar i samtliga ändar...

/Hasse

Hmm, hänger inte riktigt mesvad du menar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warmaster:

Hmm, hänger inte riktigt mesvad du menar...

Uttag i ena och patchbox i andra. Och sen patchkablar sista biten till utrustningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Skrivet av LoseMyMind:

Uttag i ena och patchbox i andra. Och sen patchkablar sista biten till utrustningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det det som du menar inte blir bättre? Sry om jag är trög....

Permalänk
Medlem

Precis, rätt saker på rätt plats.

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warmaster:

Ok, thx. Köper en liten låda till då kanske. Men det vanliga vägguttaget kan jag låta vara?

Ja solida ledare och fast monterade uttag är kompisar. Så ute i rummen har du gjort det korrekt.

Permalänk

Vill bara tacka för alla svar jag fått och berätta att jag inte börjat än då jag kör många projekt parallellt i huset men bestämt mig för att göra det "ordentligt". Blir inga flashiga grejor då i princip inget kommer att synas men ingen kontakt kommer sitta på en installationskabel.

Tack alla!