Byte av moderkort nu får jag ingen bild.

Permalänk
Medlem

Byte av moderkort nu får jag ingen bild.

Igår köpte jag ett begagnat moderkort till min dator (Msi p67a-gd55). Men efter jag bytt det, så startat datorn upp men får ingen bild. Har testat olika ram, grafikkort och psu, har testat bygga ihop utanför chassi men inget hjälper. Det underligga är att så fort man slår på psu så går datorn igång utan att jag startar den, när man stänger av den startar den igen.

Så jag bestämde mig för att sätta ihop allt med mitt gamla moderkort igen (Msi b75ma-p45)
Men nu är de samma sak där, kan de vara så att min CPU är trasig?

Komponenter

I7 2700k

2x4gb kingston 1333hz ram

Gtx 770 4gb

Psu corsair TX750w

120gb ssd

Permalänk
Medlem

Prova med en RAM-sticka åt gången.

Din CPU har en egen integrerad grafikkrets, fungerar den? (HDMI-utgång på moderkortet eller något)

Korrekt strömförsörjning till grafikkortet? Så du inte kör 6-pin till 8-pin eller något sånt konstigt.

Permalänk
Medlem

@Undie: har provat 1ram åt gången i alla slots, ska testa ett annat ram minne nu. Har vga och dvi på moderkort men får ingen bild genom dvi iallafall ska testa vga. Allt är rätt inkopplat

Permalänk
Medlem

Du har gjort en BIOS reset genom att trycka på knappen mellan mus/tangentbords kontakterna, och de optisk/elektroniskt digitala utgångarna?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Du har gjort en BIOS reset genom att trycka på knappen mellan mus/tangentbords kontakterna, och de optisk/elektroniskt digitala utgångarna?
B!

Ja det har jag gjort, det är så konstigt för datorn startar och går tills man stänger av den, men får ingen bild

Permalänk
Medlem

@FelixxX: Dra ut allt förutom CPU & 1 sticka RAM så kör du på integrerade grafiken.
DVD läsare, HDD/SSD, mus & tangentbord osv ska vara urkopplat.

Pröva även CMOS reset och se om det funkar.

Inga böjda pins i sockeln?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II