Permalänk
Medlem

Behöver råd om ny gaming-rigg

Hejsan!

Detta blir, roligt nog, mitt första inlägg som medlem av Sweclockers.

Jag går i tankarna att köpa en ny gaming-rigg då jag endast har en åldrande laptop som driver mig till vansinne då jag spelar.
Lyckligtvis(?) så är det fullt av möjligheter i spelvärlden och då behöver jag hjälp att navigera i snårskogen.

Jag är ute efter en kraftig dator som tål mycket och som kanske står sig ett par år innan man måste byta ut delar. Jag är inte riktigt hemma på att bygga min egen dator då jag aldrig gjort det. Jag är inte oteknisk men jag vill allra helst ha en färdigkonstruerad dator.
Rent ekonomiskt så är det ganska flexibelt. Kan tänka mig ett tak på 20 000 kr men då kanske man har tagit i lite väl... xD

För att ge en bättre bild: World of Warcraft, Starcraft 2, Diablo 3, Star Wars: The Old Republic, Dishonored 1 och 2, A Story About My Uncle, SOMA, Mass Effect hela serien. Dessa spel och fler, både gamla och nya, tänker jag mig kunna spela på hög, väldigt hög eller ultra grafik-inställningar (om man nu kan ha en sådan skala).

Då det gäller prestanda och liknande så tror jag att det tas hand om med de rätta tillbehören (skärm t.ex.) och även av allt det andra som är i datorn. Skärm och sådant införskaffas vid ett senare tillfälle, det är inte superaktuellt just nu.

I nuläget har jag hittat åt denna:
https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/desktop/asus...

Vad säger experterna? Yay or nay? Finns det något annat alternativ, någon annan sajt?

Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

Toknej på den maskinen från mig. Om du bygger en egen för samma pengar får du bra mycket bättre prestanda. Jag hade satsat på en 6700k med ett GTX1070. Om du köper från exempelvis komplett kan du få den ihopsatt av dom för en slant. Annars finns det gott om sweclockare som kan hjälpa dig med bygget.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Du får ett grafikkort som är nästan dubbelt så bra för nästan samma pris på den du länkade. Iaf standard Sweclockers build:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9582352/define-r4

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Medlem

Bättre specs samt ihopbyggd av inet.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9582388/

Visa signatur

Laptop: Macbook Air 2017
Stat: CPU: i5-4690k @4.4GHZ + Hyper 212 EVO // GPU: ASUS GTX 970 Turbo // MOBO: ASUS Z97-E // RAM: Crucial Ballistix 8GB // PSU: Corsair CX750M // SSD: Samsung 850 EVO 250GB + Crucial BX 200 240 GB // Chassi: CM Scout II Advanced // Skärm: ASUS MG248Q + BENQ RL2455HM //

Permalänk
Medlem

Som de skrivit ovan så är nog det bästa att plocka ihop delar själv.

Men om du köper färdigt ta hellre denna från Elgiganten för 15000 SEK, bättre dator än den du valt skulle jag säga med gått 1070 kort.

Elgiganten

Permalänk
Medlem

Danke Schön alla som lämnat svar!

Det lutar mot nån utav dom som postades.