Permalänk
Medlem

Noctua nh-u9b se2 från 1155 till 1150

Godkväll!

Jag har en Socket 1155 dator med noctua nh-u9b se2 installerad av Inet för några år sedan. Har därmed ingen kringutrustning till kylaren. Nu vill jag använda den i en Socket 1150 dator istället.

Vet någon om jag behöver en annan backplate för övergången och i så fall vart jag hittar en sådan?

Behövs några särskilda verktyg utöver kylpasta och t-röd? Är ganska novis.

Mvh Joakim

Permalänk
Medlem

115X använder samma hål så du behöver inget annat.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

115X använder samma hål så du behöver inget annat.

Tack för snabbt svar! Goda nyheter

Permalänk
Medlem

En följdfråga. Om jag ska testa en processors funktion, behövs kylpasta då? Eller kan jag vänta med det tills jag vet att processorn ska sitta kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke86:

En följdfråga. Om jag ska testa en processors funktion, behövs kylpasta då? Eller kan jag vänta med det tills jag vet att processorn ska sitta kvar?

Använd kylpasta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska du bara testa om den "fungerar", i med den i sockeln, ställ valfri kylfläns ovanpå, utan att montera den. Starta datorn.

Ska du faktiskt belasta CPU'n och se om den är stabil, kylpasta, och korrekt montering.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.