Att sätta två st Corsair Hydro på varandra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Att sätta två st Corsair Hydro på varandra?

Inom snar framtid tänker jag byta ut min CPU-kylare mot en Corsair Hydro H55 eller liknande. (max 120mm) och i samma veva tänker jag sätta vattenkylning på mitt nya GTX 980 med hjälp av Corsair Hydro HG10 Cooling Bracket

https://www.inet.se/produkt/5320009/corsair-hydro-hg10-coolin...

Eftersom jag har ett Node 304 så finns det inte plats för 2 st egentligen men jag tänker att jag kan sätta

från vänster

<--- Låda - radiator - fläkt - radiator - fläkt

Vad tror ni?

Framsidan av Node 304 består av 2st 80-96mm fläktar och jag hittar ingen radiator som är 80x80(160) eller 96x96(192)

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Windows Phone 10 - Lumia 950 XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
södertälje
Registrerad
Okt 2010

Skulle inte rekommendera det då du blåser in redan varm luft från radiator ett i radiator två, Samt att luftmotståndet bör öka vilket ger sämre flöde och temps ..

Skickades från m.sweclockers.com

In-Win Dragon Slayer | MSI 890GXM-G65 |FX-8350 | H70 |Crucial m4 64GB+WD black 1TB
Corsair Dominator 1600MHz 12GB |Cougar700CM/R | Sapphire R9 290X Tri-X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

såga upp ett 120mm hål och skruvhål i innerplåten vid fronten och sätt en 120mm kylare framför hd-burarna och en i bakänden?

ser iaf ut som om du fimpar hdd-buren närmast grafikkortsplatsen som att du borde kunna ha slangarna där till gpu´n och sen cpu´n i bakänden

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 16Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Bulan75:

Skulle inte rekommendera det då du blåser in redan varm luft från radiator ett i radiator två, Samt att luftmotståndet bör öka vilket ger sämre flöde och temps ..

Men är dock inte detta lite i samma scenario som att ha en radioator i fronten som blåser in i chassit och sedan en annan radiator i toppen, som blåser ut?... Då luften alltid åker uppåt, så då borde ju den övre radiatorn få den varma luften ifrån den främre radiatorn?...

Eller är jag helt ute och cyklar här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2015

Du kan ju alltid prova om du håller koll på temperaturerna.
Sätt isf radiatorn till grafikkortet så den får den varmare luften då grafikkort i regel tål mer värme.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
södertälje
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Chrazey:

Men är dock inte detta lite i samma scenario som att ha en radioator i fronten som blåser in i chassit och sedan en annan radiator i toppen, som blåser ut?... Då luften alltid åker uppåt, så då borde ju den övre radiatorn få den varma luften ifrån den främre radiatorn?...

Eller är jag helt ute och cyklar här?

skillnaden är att i dom fallen så brukar man även ha andra fläktar som drar in sval luft också vilket gör att lufttemperaturen i chassit blir lägre än den luften som kommer direkt genom kylaren, men du har delvist rätt i att det inte är optimalt med kylare i toppen om man vill ha så låg temp på CPU som möjligt
/B

In-Win Dragon Slayer | MSI 890GXM-G65 |FX-8350 | H70 |Crucial m4 64GB+WD black 1TB
Corsair Dominator 1600MHz 12GB |Cougar700CM/R | Sapphire R9 290X Tri-X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av Rouge of Darkness:

såga upp ett 120mm hål och skruvhål i innerplåten vid fronten och sätt en 120mm kylare framför hd-burarna och en i bakänden?

ser iaf ut som om du fimpar hdd-buren närmast grafikkortsplatsen som att du borde kunna ha slangarna där till gpu´n och sen cpu´n i bakänden

Den iden ska jag titta över 👍

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Windows Phone 10 - Lumia 950 XL