Permalänk
Medlem

Acer Predator X34P

Hallå Sweclockers!

Tänkte höra om någon här inne möjligtvis vet något eller har någon information kring denna skärm?... När den möjligen kommer till marknaden osv?.

Mvh,
Chrazey

Permalänk

Skulle tipsa slutet oktober/ mitten på november ingen vet ännu acer säger bara Q4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Skulle tipsa slutet oktober/ mitten på november ingen vet ännu acer säger bara Q4.

Tack för svar! Jo det är den information jag har kännedom om samt även verkar vara den enda information som finns för tillfället.

Permalänk
Medlem

Är så sugen på en sån skärm

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLiCE:

Är så sugen på en sån skärm

Samma här!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej igen,

Någon som möjligen har hört något mer kring denna skärm?... Verkar vara relativt dött kring den, angående release datum m.m.

Mvh,
Chrazey

Permalänk
Medlem

Hej

Jag plockade hem denna i helgen:
https://www.inet.se/produkt/2205512/acer-34-predator-x34a-g-s...

Jag har bara lirat lite wow och surfat samt kollat lite youtube men än så länge är jag väldigt väldigt nöjd :). Jag kan återkomma senare med lite mer info.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av waconda:

Hej

Jag plockade hem denna i helgen:
https://www.inet.se/produkt/2205512/acer-34-predator-x34a-g-s...

Jag har bara lirat lite wow och surfat samt kollat lite youtube men än så länge är jag väldigt väldigt nöjd :). Jag kan återkomma senare med lite mer info.

TS syftar på den nyare versionen, 34P, som senast jag hörde (har lurkat lite på /r/monitors och /r/ultrawidemasterrace) har blivit uppskjuten till 2017.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

TS syftar på den nyare versionen, 34P, som senast jag hörde (har lurkat lite på /r/monitors och /r/ultrawidemasterrace) har blivit uppskjuten till 2017.

Ahh..sorry

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

TS syftar på den nyare versionen, 34P, som senast jag hörde (har lurkat lite på /r/monitors och /r/ultrawidemasterrace) har blivit uppskjuten till 2017.

Amen vaf.... vad är det för stil? Visa upp en så fin skärm och säga Q4 2016 och sedan skjuta upp till 2017?. Du har inte möjligen någon mer info kring när i 2017 möjligen?.

Permalänk
Inaktiv

@Chrazey:

Detta är det enda jag vet, från denna tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

@Chrazey: http://i.imgur.com/aroVqWd.png
Detta är det enda jag vet, från denna tråden.

Okej, tack för informationen. Lite trist att det säger framskjuten till 2017 och släpps i 2017. Men när är frågan? Är det Januari vi pratar om? Eller är det mer som Q3?...

Jobbigt detta väntande...

Permalänk
Medlem

Någon som möjligtvis hört någon mer info?...

Permalänk
Medlem

Någon nyhet om X34P?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

vad är anledningen till att vänta på X34P? Kommer det med nästa gen GSYNC chip?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

vad är anledningen till att vänta på X34P? Kommer det med nästa gen GSYNC chip?

Att den skärmen är vad den första X34 skulle ha varit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrazey:

Att den skärmen är vad den första X34 skulle ha varit.

Vaddå? Native 100hz eller? I stort sett alla PG348Q/X34A kan köras i 100hz.

Webhallen har PG348Q för 9999 kr just nu.
X34P lär ju kosta runt 13-14 igen.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Vaddå? Native 100hz eller? Boohoo. I stort sett alla PG348Q/X34A kan köras i 100hz.

Webhallen har PG348Q för 9999 kr just nu.
X34P lär ju kosta runt 13-14 igen.

Det är inte alla som föredrar ROG's design till skärmar... Som jag föredrar X34P's design mer samt att den har ett snyggt underljus på skärmen, som jag ser som ett pluspoäng.

Som att säga att alla bilar kan köra i 100km/h, betyder inte att man köper en Audi över en Fiat Punto för det. Finns en personlig preferens i det hela också

Sedan Webhallen är ingen återförsäljare som jag personligen ser lovande på, då man har haft stora problem med dem samt inte gillar deras policy. Samt att den prislappen kan säkerligen hamna runt 13-14 om en vecka eller så också

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Chrazey:

Det är inte alla som föredrar ROG's design till skärmar... Som jag föredrar X34P's design mer samt att den har ett snyggt underljus på skärmen, som jag ser som ett pluspoäng.

Som att säga att alla bilar kan köra i 100km/h, betyder inte att man köper en Audi över en Fiat Punto för det. Finns en personlig preferens i det hela också

Sedan Webhallen är ingen återförsäljare som jag personligen ser lovande på, då man har haft stora problem med dem samt inte gillar deras policy. Samt att den prislappen kan säkerligen hamna runt 13-14 om en vecka eller så också

Jag är fortfarande nyfiken. Vad exakt är det som skiljer X34P mot X34A?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

X34A är i princip en X34, bara att den är producerad senare och har lite bättre kvalitetskontroll än vad originella X34 hade.

Och X34P är alltså helt ny, mer böjd, 100Hz direkt från boxen, annat material på skärmen etc.

Finns massor av information kring detta och vad som skiljer dem åt på Google, om du är intresserad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyborg:

Jag är fortfarande nyfiken. Vad exakt är det som skiljer X34P mot X34A?

Inte mycket..

Skrivet av Chrazey:

X34A är i princip en X34, bara att den är producerad senare och har lite bättre kvalitetskontroll än vad originella X34 hade.

100% spekulerande. Folk sa samma sak ang X34A och XB271HU... "bättre kvalitetskontroll" men det var ju ingen skillnad. Vet inte vart folk får detta ifrån då Acer själva inte sagt något om det..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Inte mycket..

100% spekulerande. Folk sa samma sak ang X34A och XB271HU... "bättre kvalitetskontroll" men det var ju ingen skillnad. Vet inte vart folk får detta ifrån då Acer själva inte sagt något om det..

Har du källa till detta?...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrazey:

Har du källa till detta?...

Bara läsa allt grinande från folk med blb på vilket forum som helst. Det är liksom ingen skillnad. Folk får fortfarande exemplar med skit i panelen, döda pixlar och andra defekter.

Har du en källa på att Kvaliteskontrollen faktiskt förbättrats?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrazey:

Har du källa till detta?...

Det är ju du som ska ha källa som påstar det, han påstar att Acer inte har sagt något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Bara läsa allt grinande från folk med blb på vilket forum som helst. Det är liksom ingen skillnad. Folk får fortfarande exemplar med skit i panelen, döda pixlar och andra defekter.

Har du en källa på att Kvaliteskontrollen faktiskt förbättrats?

Att folk får skit i panelen, döda pixlar och andra defekter, det måste man leva med. Finns inget skärm som är helt 100% perfekt, finns alltid en risk med att skärmen ger sig.

Å andra sidan, utifrån det du skriver, så ser jag inte syftet med att Acer släpper en ny skärm, med endast en bokstav tillagd i namnet, som är identisk till en som dem redan har på marknaden?...

Jag har ingen källa alls, utan jag svarade bara på din fråga utifrån vad jag har läst om på andra forum. I helhet så bryr jag mig inte det minsta om vad skillnaden är mellan X34 och X34A, då jag inte har något som helst intresse för någon av dem. Vilket heller inte är vad denna tråd handlar om... Utan denna tråd handlar om den kommande X34P, vilket jag är intresserad av

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrazey:

Att folk får skit i panelen, döda pixlar och andra defekter, det måste man leva med. Finns inget skärm som är helt 100% perfekt, finns alltid en risk med att skärmen ger sig.

Å andra sidan, utifrån det du skriver, så ser jag inte syftet med att Acer släpper en ny skärm, med endast en bokstav tillagd i namnet, som är identisk till en som dem redan har på marknaden?...

Jag har ingen källa alls, utan jag svarade bara på din fråga utifrån vad jag har läst om på andra forum. I helhet så bryr jag mig inte det minsta om vad skillnaden är mellan X34 och X34A, då jag inte har något som helst intresse för någon av dem. Vilket heller inte är vad denna tråd handlar om... Utan denna tråd handlar om den kommande X34P, vilket jag är intresserad av

X34A kan du rotera på. Det är skillnaden, ingenting annat.

Varför vill du ha P egentligen?
Spara pengar och köp en PG348Q eller vänta på reviews för Omen X och AOCs.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

X34A kan du rotera på. Det är skillnaden, ingenting annat.

Varför vill du ha P egentligen?
Spara pengar och köp en PG348Q eller vänta på reviews för Omen X och AOCs.

Jag skrev ovan om min preferens angeånde PG348Q, och sedan har Omen X ingen IPS panel, vilket X34P har

Permalänk
Medlem

Menar du bakpanelen? Själva skärmpanelen är väl densamma på båda skärmar? Ontopic har jag tröttnat på att vänta på denna skärm, får bita i sura äpplet (om man nu kan kalla detta det) och köpa ASUS skärm istället. Försöker övertyga mig själv att jag slipper se den ruskiga designen på baksidan om jag trycker den mot väggen.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wizbro:

Menar du bakpanelen? Själva skärmpanelen är väl densamma på båda skärmar? Ontopic har jag tröttnat på att vänta på denna skärm, får bita i sura äpplet (om man nu kan kalla detta det) och köpa ASUS skärm istället. Försöker övertyga mig själv att jag slipper se den ruskiga designen på baksidan om jag trycker den mot väggen.

Vet inte vad killen pratar om.
Ja Asus och Acer har samma paneler.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Vet inte vad killen pratar om.
Ja Asus och Acer har samma paneler.

Baksidan på X34P är gjord av aluminium istället för plast som på X34 och X34a, är väl det han menar.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!