Darkfall Rise Of Agon

Permalänk

Darkfall Rise Of Agon

Nu är Darkfall Rise Of Agon Closed Betan igång och är F2P fram till 19 Aug!

Länk har ni här https://darkfallriseofagon.com/download/

Bara hoppa in och testa! jag lovar inget ni kommer ångra.
Spelet är väldigt annorlunda än något annat mmo och kan va svårt att komma igång i början, skriv här om ni skulle behöva någon hjälp så svarar jag när jag kan!.

HELLO FROM THE DARKSIDE

Darkfall Rise Of Agon, För krigsföring över resuser, städer, strid med spells, båge, svärd, sikta dina spells och slag, mounts, använd tanks och båtar för att förstöra dina fienders och deras städer!

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mot unholy wars? Är detta mer vanilla eller?

Permalänk

Spelade en (mycket kort) stund i går och gillar de förändringar de gjort mot orginalets UI.

Insåg när jag för första gången på några år återsåg Agon hur mycket jag saknat det (föredrar Darkfall mot Darkfall:Unholy Wars som jag aldrig riktigt kom in i).

Servern är uppe för att provspela gratis fram till den 24e.

5e Maj är det släpp!

Om Rise of Agon kan ge mig samma känsla av skräckblandad förtjusning som Darkfall Online gjorde 2009 är dock tveksamt då det är min häftigaste spelupplevelse någonsin.

(ska testa New Dawn med, men RoA verkar mer lovande)

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

mm blir att prova iaf

diggade verkligen första releasen. Särskilt efter att jag blev upphittad av en annan svensk, efter att jag spenderat ca en vecka på att knappt våga gå längre från staden än till en närliggande kyrkogård, som tog med mig ut i darkfall världen. Minns att jag diggade nå snöområde där vi alltid hamnade i slagsmål med en massa klaner som hade slott/hamlets i närheten. Stå o afk-träna på varandra under natten, råna folk i hamlets, bli jagad av stora grupper. Minns till och med nån flod med en massa isblock som vi ofta flydde till då det kom större grupper efter oss. Vi stod typ och hoppade mellan isblocken och plockade dom en och en. Jisses vad jag vill tillbaka och lira nu!

Undrar om det fortfarande är så att man kan skjuta sig fram med hjälp av magi? Minns senast jag besökte spelet så var det ca omöjligt att komma undan då folk som var flera hundra meter bort kom ikapp en

Permalänk
Skrivet av Qewk:

mm blir att prova iaf

diggade verkligen första releasen. Särskilt efter att jag blev upphittad av en annan svensk, efter att jag spenderat ca en vecka på att knappt våga gå längre från staden än till en närliggande kyrkogård, som tog med mig ut i darkfall världen. Minns att jag diggade nå snöområde där vi alltid hamnade i slagsmål med en massa klaner som hade slott/hamlets i närheten. Stå o afk-träna på varandra under natten, råna folk i hamlets, bli jagad av stora grupper. Minns till och med nån flod med en massa isblock som vi ofta flydde till då det kom större grupper efter oss. Vi stod typ och hoppade mellan isblocken och plockade dom en och en. Jisses vad jag vill tillbaka och lira nu!

Undrar om det fortfarande är så att man kan skjuta sig fram med hjälp av magi? Minns senast jag besökte spelet så var det ca omöjligt att komma undan då folk som var flera hundra meter bort kom ikapp en

Det är nog "Bunny hoppning" du menar. Det är en teknik som bygger på att först avlossa en spell tex Begone framför dig vilket skickar dig uppåt/framåt, när du landar tajmar du jump och kan på så sätt ta dig fram snabbt och över vissa hinder. Det finns några olika spells men även en sorts granater man använder för detta. Även en meele skill dubblejump används. Vissa av spellsen skadar dig men det kan ändå va värt i tex en flyktsituation. Det gäller att trycka ner space tangenten exakt rätt ögonblick när du landar. Gäller att ha koll på stamina med då det går åt vid varje upphopp. Finns videos som visar de olika teknikerna och i vilken situation och vid vilken terräng man ska använda en viss teknik. Tränar man några timmar så går det att få till det rätt bra. Hamnar man ensam mot en grupp eller möter en veteran är det en bra teknik för att klara livhanken.
Svaret på din fråga är att det är kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|