Tips på ny mus/nytt tangentbord (trådlöst)

Permalänk
Medlem

Tips på ny mus/nytt tangentbord (trådlöst)

Tja

Nu har min mus/mitt tangentbord strulat så pass mycket att det är dags för nytt.
Någon som har något tips? Vill ha en rejäl mus och t-bord utan svampiga tangenter. Rejäl batteritid också (3 år på musen och solceller på t-bordet, så är bortskämd). Var ett antal år sedan man köpte grejerna så det borde finnas bättre eller billigare alternativ nu tycker man?

Gamla:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008518

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=478085

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Logitech MX master är enligt mig den bästa musen på planeten. Extremt skön med många programerbara knappar. Batteritiden ligger runt 3 dagar per laddning. Tar ca 45 min attt ladda

Permalänk

Bästa trådlösa gaming musen är logitechs g900, men kräver att man tar fram stora plånboken. Åas kan du även spela fps på högsta nivå med den.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxipaxo:

Logitech MX master är enligt mig den bästa musen på planeten. Extremt skön med många programerbara knappar. Batteritiden ligger runt 3 dagar per laddning. Tar ca 45 min attt ladda

Skrivet av Conditioned:

Bästa trådlösa gaming musen är logitechs g900, men kräver att man tar fram stora plånboken. Åas kan du även spela fps på högsta nivå med den.

Missade era svar (använd, svara/citat -knappen!) men tack!
Har redan köpt ett "tillfälligt" mus/t-bord paket för 499 spänn som får duga till jul eller så...
Logitech MX master och Logitech 900 verkar båda grymma! Men dyra! Blir väl säkert en av dem och något bra t-bord senare.

Ciao och Danke Schön!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Missade era svar (använd, svara/citat -knappen!) men tack!
Har redan köpt ett "tillfälligt" mus/t-bord paket för 499 spänn som får duga till jul eller så...
Logitech MX master och Logitech 900 verkar båda grymma! Men dyra! Blir väl säkert en av dem och något bra t-bord senare.

Ciao och Danke Schön!

Hej, är i samma sits som dig och är lite nyfiken på vad du införskaffade och om du är nöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av critaL:

Hej, är i samma sits som dig och är lite nyfiken på vad du införskaffade och om du är nöjd?

Det var någon sjuk rea i julas på MX Anywhere 2 så jag köpte den, men hade jag valt utan ekonomi i tanke hade jag nog köpt MX Master, blir nog den när den kommer på rea framöver!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av critaL:

Hej, är i samma sits som dig och är lite nyfiken på vad du införskaffade och om du är nöjd?

Kolla på Logitech G403, finns för ca 800 kr inkl frakt på italienska amazon. Samma sensor och trådlösa teknik som G900. Riktigt grym.

Permalänk

Jag är också på jakt efter en trådlös mus.
Den där för 2000kr var lite väl saftig..

Logitech G403 verkar riktigt lovande.
Ska man köra på den tro?