Tips på precisionsmejslar av bra kvalité

Permalänk

Tips på precisionsmejslar av bra kvalité

Hej!

Jag hoppas att det här hamnade i rätt forum nu, kikade runt lite bland underavdelningarna och tyckte det här verkade passa in mest i det posten rör.

Jag skulle behöva få tag i ett set med precisionsmejslar av bra kvalité, har en uppsättning men jag tror endera metallen var för mjuk/dålig kvalité eller så var jag lite hårdhänt. Då de ingick i ett verktygsset som var rätt billigt misstänker jag att det helt enkelt är dålig kvalité på dom dock.

Hur som haver så skulle jag vilja få tag i ett set med bättre mejslar så jag undrar om någon här har lite tips på bra märken och kanske även om ni orkar tipsa om vart man kan få tag i dom? Vart de finns till försäljning är dock mindre intressant än bra märken, tips på återförsäljare är dock så klart också uppskattat.

Med vänlig hälsning,

Henrik

Permalänk
Medlem

Vad behöver du för typ av mejslar? Spår, philips, torx, pentalobe etc? Hur många storlekar?

Wiha, Vessel och Wera är tüsk qualität rakt igenom, riktigt bra grejer (men kostar därefter). Classe har ett set med Wera-mejslar för dryga 300 kr (4 spår, 2 philips), så mycket billigare än så kommer man nog inte undan.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

jag har ett kitt från biltema som jag inte tror de säljer längre var det kittat med 10 år garanti på.
kolla om du hittar något som de lämnar garanti på så brukar det vara ganska ok grejjor och sällan problem att få något utbytt

har bytt 1 hylsa till en hylssats för massa år sedan som ja spräckte när ja drog loss vinterhjulen på en gammal volvo behövde inte äns visa kvittot de bara bytte den mot en ny löshylsa ur butiken också den med 10 år garanti.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Vad behöver du för typ av mejslar? Spår, philips, torx, pentalobe etc? Hur många storlekar?

Wiha, Vessel och Wera är tüsk qualität rakt igenom, riktigt bra grejer (men kostar därefter). Classe har ett set med Wera-mejslar för dryga 300 kr (4 spår, 2 philips), så mycket billigare än så kommer man nog inte undan.

Gärna ett set med så många som möjligt men för just det ändamål jag insåg att jag inte hade några vettiga till nu så behöver jag bara spår och philips. Håller på och försöker få bukt med överhettningsproblemen i min Nexus 5 och där fanns rejält små Philips-skruvar så det enda jag behöver i detta nu är en väldigt liten philips egentligen men fler typer är ju bara bra att ha. Ska kika på det där från Classe, finns butik där jag bor.

Tack för tipsen

Permalänk

@Rouge of Darkness: Ja det är ju klart, ges det garanti är det ju bra prylar det borde jag funderat ut själv haha. Tack för svaret

Permalänk
Medlem

Ifixit:s set är bra tycker jag. 20€ eller 30€ plus frakt beroende på vilket set, skickas från tyskland.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Permalänk
Medlem

Jag köpte det här nyligen:
https://eustore.ifixit.com/en/Tools/Toolkits/Pro-Tech-Toolkit...

Jag är väldigt nöjd. Enda jag hittils kan klaga på är att förlängningen inte har magnetfästning. Ska kolla om det är så att min är pajj eller om det är så.

Annars är pro's kit också väldigt kvalitativt:
http://www.dx.com/sv/p/pro-skit-sd-9326m-consumer-electronic-...

Inte lika stor täckning, men kvalitativt.

Permalänk
Rekordmedlem

Snap-on har små elektronikverktyg också
https://store.snapon.com/ELECTRONIC-SERVICE-C629365.aspx

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.