Hur mycket skulle ni betala för att få en CPU delidad?

Permalänk

1000kr med funktions garanti känns rimligt.

Permalänk

Tror säkert att man skulle kunna ta ut ett rimligt pris för tjänsten. Problemet är att få skulle vilja riska att skicka iväg en dyr komponent till någon utan att ha några som helst garantier för att att du får tillbaka något överhuvudtaget. Man måste antingen ha ett redan uppbyggt "varumärke" eller ett så gott rykte att någon skulle vilja skicka något överhuvudtaget. Sedan måste man ge tillräckligt bra garantier för att man får tillbaka något som funkar. Känns som att det kan vara svårt att få detta att gå ihop på hobbynivå. Om det är tänkt att göras i företagsform måste man ha en del annat också, det lär ju inte gå runt bara på delid-verksamhet.

Själv skulle jag kunna tänka mig skicka en dyr cpu endast till någon som har otroligt gott rykte. Och det tar tid att bygga upp. Så kanske börja med hobby nivå och bygga just det ryktet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pirazy:

Finns ju även denna tillverkad av några lirare i finland, billigare än der8auer samt verkar använda en mekaniskt sett smidigare lösning. Tillfälligt slut i lager men en billigare variant håller på att tas fram och ska finnas tillgänglig innan månadens slut, och då kostade den redan knappt hälften av der8auers version.

Förövrigt är det vad jag förstått inte Intels TIM som är problemet, det är överanvändningen av silikon för att fästa IHSen som skapar den dåliga kontakten.

Finns fler varianter som exempelvi rockit88.
Men ditt förslag från Finland verkade ju vara närmre och smidigare!

Sedan finns det ännu enklare lösningar för 3Dskrivare för den som har billig tillgång till en 3Dprinter.
Exemeplvis:
https://www.youmagine.com/designs/skylake-delid-tool

Om man ska prata lite om grundfrågan för tråden också ;).
Ja med tanke på att det verkar dyka upp ganska billiga alternativ att komma över delid tools som är säkrare än att slå på processorn med hammare så är det väl snarare garantin man skulle kunna ta betalt för i så fall.
Konkurrensen hårdnar

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled