Mest underskattade platta/band.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005

Mest underskattade platta/band.

Ja vi har nog alla en platta eller ett band som vi inte förstår varför ingen annan vet om eller gillar.

För mig är det superguitaristen Jimi Page (Vald till bästa guitarist mest gånger i Rolling Stone), som tillsammans med de andra i Led Zeppelin var med och skapade den tunga blueshårdrocken med band som Black Sabbath, Deep purple, Uriah Heep etc etc.
Och David Coverdale ifrån bla Whitesnake och senare gen utav Deep Purple.

Det här är RIKTIGT bra , om du gillar denna typ utav musik.
Hela denna platta är bra, men sätt på låt nr 10 och 11 på full patte, så glasrutorna skakar: https://www.youtube.com/watch?v=hw2YuJPw5EM

Det har blivit mer utifrån Coverdale/Page, men mer som ett hobbyprojekt tyvärr. De hade kunnat bli så stora så stora, men de var väl redan det iofs.

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Vet inte om jag håller med om att Page är underskattad, han är ju som sagt vald till världens bästa gitarrist flera gånger. Men jag håller med om att Coverdale/Page-albumet förtjänade en större publik än vad det fick.

Styx tycker jag är ett underskattat band annars. Killa Instinct också om man gillar rap från nittiotalet.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011

Future Sex Drama med Lunic. Råkade snubbla in på henne av en slump, och jag förstår verkligen inte varför hon inte blivit uppmärksammad mer.

P.S. Låtarna är ej i ordning.

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av snajk:

Vet inte om jag håller med om att Page är underskattad, han är ju som sagt vald till världens bästa gitarrist flera gånger. Men jag håller med om att Coverdale/Page-albumet förtjänade en större publik än vad det fick.

Styx tycker jag är ett underskattat band annars. Killa Instinct också om man gillar rap från nittiotalet.

Nja, jag menar inte att Page är underskattad, däremot den plattan med Coverdale som säkerligen siktade emot ett nytt superband, men sålde väl för dåligt eller nått.
Synd var det iallafall då detta var riktigt bra.

Skrivet av Casgar:

Future Sex Drama med Lunic. Råkade snubbla in på henne av en slump, och jag förstår verkligen inte varför hon inte blivit uppmärksammad mer.

P.S. Låtarna är ej i ordning.

Mmmm hypnotiskt och helt okey.

En annan platta jag anser vara helt underskattad är Black Sabbath's ( Deep Sabbath ) Born again platta med Ian Gillan från Deep Purple.
Tungt som attan, diggar detta skarpt. Fast det skall vara bättre kvalitet på ljudet och helst en vinylplatta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Kyuss är väl rätt underskattade. Deras andra och tredje album är klassiker men de sålde ju inte ett skvatt innan bandets upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD FX-8350 | Corsair H80i | ASUS Crosshair V Formula-Z | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR3 16GB 1866MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Inet - Sweclockers fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av kazen_90:

Kyuss är väl rätt underskattade. Deras andra och tredje album är klassiker men de sålde ju inte ett skvatt innan bandets upplösning.

Älskade deras primitiva men vilken urkraft och energi de hade.
Green machine heter låten och sorry för den dåliga kvalititen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2005

F.j McMahon, finns på spotify.

Spelade in en skiva -69 som han sålde privat i några ex. eller så, vart aldrig känd.
Nu har den väl bubblat upp lite men inte många som vet vem han är.

Läs gärna mera här: http://blog.vinylmeplease.com/fjmcmahon/