Permalänk
Livsnjutare 😎

GoPro 4 Silver eller GoPro 5 ?

För någon vecka sedan köpte jag en GoPro 4 Silver då jag ville utveckla mitt digitala skapande och prova ny teknik.
Nu är ju visserligen inte GoPro4 en ny kamera i sig, men jag vet att den är väl testad och fungerar extremt bra.

Efter lite testande är jag nöjd, men hade önskat lite högre fps i iaf 1080p.

... Så läste jag lite rykten om att GoPro 5 skall komma att släppas här under hösten och blev då lite "jaha... här har man köpt gammal teknik ?"

Jag har fortfarande öppet köp på min GoPro 4 och den är väldigt lite använd, så funderar på om jag skulle nyttja öppet köp på den och invänta den ryktade 5'an som dels sägs ha ungefär dubbla fps'en på samtliga lägen/upplösningar mot vad 4'an erbjuder, samt grovt räknat dubbla batteritiden...

Hur hade ni gjort?

Jag betalade 3590kr för min GoPro 4 Silver.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är lite intresserad av att köpa en GoPro inför kommande dykresa, men lite osäker på om jag ska slå till på en Hero 4 Silver nu eller vänta och se ifall 5an hinner komma ut innan dess (och är värd priset).

Enligt TheVerge så har 5an samma sensor som nuvarande 4a, men har andra förbättringar i avseende på GPS, vattentäthet osv.

Hoppas att de släpper den snart!

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

När de släpper nya modeller så brukar priset gå gamla modellerna gå ned. Jag har väntat på GoPro5 sedan i höstas/vintras (de släpper modellen normalt sett under hösten). Sen har väl inte fullständig spec släpps på den kommande modellen så man vet inte med säkerhet hur den kommer prestera, men det brukar man sällan bli besviken på.

Ett rykte som gjorde att jag tycker det är värt o vänta på nya modellen är batteriet, enligt rykte ska det i princip vara dubbelt så starkt/stort. GoPro 4 modellerna har jag för mig har fått rätt så mkt skit för kasst batteritid.

I mitt fall så köpte jag en GoPro Hero 4 för runda slängor 1700:- och nu sitter jag fint ned i båten och väntar på 5an när den nu kommer.

Om du inte har bråttom och måste ha en kamera NU NU, så hade jag lämnat tillbaka silvermodellen och väntat på nya modellen. Kittlar det i fingrarna kanske det är mer värt att köpa en begagnad 4 silver till ett bättre pris.

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram