ExtremeCap u3 till iMac

Permalänk
Medlem

ExtremeCap u3 till iMac

Hej!

Jag hoppas jag valde rätt forumtråd för min fråga.. Jag äger extremecap u3 för att kunna spela ps4 på min iMac.(pga platsbrist) Och spelar Destiny pvp. Nu till min fråga, lider jag av att spela just över ett capture kort istället för att införskaffa mig en skärm med låga 1ms i respons. Kommer det vara en stor skillnad på min spelupplevelse? För att ibland känns det att det segar efter, men det kanske bara är placebo och en ursäkt för att man spelar dåligt? Är iaf inne på att kanske köpa skärm trots allt. Men tänkte höra ifall någon har någon erfarenhet och ifall det är någon större skillnad än att köra direkt till skärm.

Tack för era kommande inputs!

//Ola

Permalänk
Medlem

Jag har kört samma kombo som du gör ett tag innan när jag inte hade hdmi på min skärm och jag körde Destiny då med.
Jag testade att då att spela på en vanlig 5ms skärm och skillnaden var väldigt stor tycker jag. Mycket skönare och input lagget kändes mycket bättre men sen är det fortfarande ett ps4 spel i 30fps så det kommer fortfarande vara input lag jämfört med ett PC spel på 60 fps utan Vsync.

Jag tycker att iallafall det är 100% värt det.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650