Går det att spara speldata från flera spel än bara en på ett ps2 minneskort?

Permalänk
Avstängd

Går det att spara speldata från flera spel än bara en på ett ps2 minneskort?

Det är så att jag har kommit långt på gta vice city och jag har sparat data på minneskorten. Nu är det så att jag klarat ett par banor i max payne 2 och vill verkligen spara snabbt som möjligt så att jag slipper förlora och göra om hela spelet.

Jag undrar om man kan spara flera spel på ett minneskort eller går det endast att spara banor från ett spel på varje minneskort? Kommer jag riskera att överskriva speldata som jag sparat från vice city?

Kan en minneskort endast ta emot speldata från ett spel och inte flera?

Permalänk
Medlem

Du kan ha sparfiler från flera spel på samma minneskort, ja. Den enda begränsningen är minneskortets storlek, men även 8MB-minneskort klarar rätt många spel (beror även på vilka spel, vissa tar mer än andra).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Du kan ha sparfiler från flera spel på samma minneskort, ja. Den enda begränsningen är minneskortets storlek, men även 8MB-minneskort klarar rätt många spel (beror även på vilka spel, vissa tar mer än andra).

Tack så mycket men får man undrar varför det sitter minneskort hållare i varje ps2 spelfodral?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

Tack så mycket men får man undrar varför det sitter minneskort hållare i varje ps2 spelfodral?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror det handlar mest om att ha ett enkelt sätt att få med minneskortet! En förvaringsplats helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Ock du kommer inte riskera att skriva över något som redan är sparat. är det fult säjer spelet till och du kan inte spara något nytt spel förs än du skälv raderar något annat.

Om du sätter på PS2 an utan någon skiva i så kommer du till menyn där finns två alternativ ett: inställningar för konsolen (tid, datum språk mm ) två: enheter (tror jag det heter var så länge sen nu ) där under hittar du minneskortet/en som sitter i konsolen för tillfället, väljer du ett så ser du hur mycket utrymme som finns kvar och där kan du även radera och göra andra saker med dina sparfiler

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

Tack så mycket men får man undrar varför det sitter minneskort hållare i varje ps2 spelfodral?

Skickades från m.sweclockers.com

Som nämnts innan ett enkelt sätt att ha med allt i ett till kompisar eller annat Men så har faktiskt inte alla fodral den egenskapen heller. Kollar man på spel som kom mer i slutet på PS2 s livscykel så saknas platsen för minneskortet och skivan ligger centrerad i fodralet i stället. Dock onödigt vetande

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.