Både Chrome och Skype slutade fungera samtidigt!!??

Permalänk
Medlem

Både Chrome och Skype slutade fungera samtidigt!!??

Fick detta från Chrome: google chrome cannot read and write to its data directory
Provade att avinst. men när jag försöker inst. det igen får jag samma felmeddelande? Så nu går det inte ens att installera.

Skype är helt dött?? Står bara Ej Ansluten

Har givetvis provat att installera om men inget händer?

Mvh

Emil

Permalänk

@EmilH: Har du windows på en hårddisk och programmen och på en annan? Felmeddelandet tyder på nåt med att hårddisken inte går att läsa eller skriva till.

Kan tänka mig att om det är så kanske den smyghavererar, jag har det problemet nu med min mekaniska hårddisk, lägger av ena stunden och funkar felfritt den andra.

Permalänk
Medlem

Jag har löst Chrome nu, hittade mappen i AppData / Local och döpte om den korrupta Googlemappen till " Google gammal"
Vips så startade chrome!?
Skype är dock fortfarande ett mysterium

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Fick detta från Chrome: google chrome cannot read and write to its data directory
Provade att avinst. men när jag försöker inst. det igen får jag samma felmeddelande? Så nu går det inte ens att installera.
Skype är helt dött?? Står bara Ej Ansluten
Har givetvis provat att installera om men inget händer?

Hade massor med problem angående Chrome och Skype för några månader sedan. Vet ej om det hjälper men här är min tråd: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1425415-chrome-exe-och-...

Permalänk
Medlem

Nä inte direkt, jag har inte så dramatiskt fel med blåskärm, det är bara det att skype inte startar. När jag avinstallerar skype får jag ett felmeddelande angånde internet explorer? tror det har något med det att göra.

Permalänk
Medlem

bild

här texten i loggfilen

Permalänk
Medlem

Lite info

Jag fick ge upp till slut. Jag formaterade o inst. om hela windows.