Permalänk
Medlem

Asus N53SV Recovery DVD ISOs sökes

Sambons Asus N53SV har alltid funkat bra men innan hon gick över till Windows 10 så gjorde vi Asus AI Recovery disks (6st DVD).
Gjort detta i jobb på så många datorer och kunnat återställa Asus OEM med dess bloatware.. Men nu fungerar det icke!

Installerar med dessa skivor så kommer det upp error 1029 på sista skivan.. Går så klart ej att boota med F9 så Hirens CD måste jag boota med för att image x ska börja köra in original Asus installation och återställa recovery partitionen etc..

Allt fungerar in till c 70% sedan kommer det upp gråskärm och stort ERROR på hela skärmen. Antar att Recovery bränningen gick åt skogen FASTÄN den gjorde klart 100% på alla 6 bränningar.

Nu undrar jag om nån själ här inne sitter på samma bärbara och kan ladda upp original 6st recovery ISOs? Pratade med Asus idag och dom har inga recovery skivor för så pass gammal bärbar då den kom ut runt 2011.

Med vänlig hälsning Jonas

Permalänk
Medlem

@xSWEDEx:
Asus® N53SV Recovery Discs
Visserligen måste man köpa dem, och verkar endast finnas på Engelska, men hade du kunna beställa dem från ASUS, hade du troligtvis fått betala för dem.

Om du undrar om Windows nyckeln fungerar med ett Windows på ett annat språk än vad som var orginal.
Enligt min vetskap, så är nyckeln inte låst till ett visst språk, utan ska fungerar, bara det är samma Windows version.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@xSWEDEx:
Asus® N53SV Recovery Discs
Visserligen måste man köpa dem, och verkar endast finnas på Engelska, men hade du kunna beställa dem från ASUS, hade du troligtvis fått betala för dem.

Om du undrar om Windows nyckeln fungerar med ett Windows på ett annat språk än vad som var orginal.
Enligt min vetskap, så är nyckeln inte låst till ett visst språk, utan ska fungerar, bara det är samma Windows version.

Tack för ditt svar Belzader Jagvar inne på just den sidan för 2 dagar sedan. Det dom egentligen säljer är en Windows skiva och en dvd med asus drivisar på bara. Du ska ha stort tack i alla fall

Permalänk
Medlem

Löste det efter mycket om och men, en jäkla massa dos behövdes med.. Har nu fungerande Recovery partition som var deletad samt nya Recovery DVDs