3 Skärmar med både utvidgning och spegling

Permalänk

3 Skärmar med både utvidgning och spegling

Hej, jag har ett problem som jag anar att ni andra sweclockare kan hjälpa mig med.
Det handlar dels om ifall min tänkta setup faktiskt funkar som jag tänkt och dels om inköp av ett grafikkort till en stationär dator som ska driva hela grejen. Jag har tre skärmar där huvudmonitorn kopplas in via VGA, projektorn kopplas in via VGA och TV:n kopplas in via HDMI. Tanken är att projektorn och TV:n ska utvidga huvudmonitorn men samtidigt spegla varandra. Det ska alltså finnas två virtuella skrivbord, VGA och VGA/HDMI. Frågan är därför om det går att göra så i Windows 10 utan att använda en splitter med massa adapters och sånt? Nästa fråga är vilket kort som är det billigaste som stöder tre skärmar med just dessa kontakter?

Permalänk
Medlem

Display fusion borde kunna fixa det. Vet att man kan göra det mesta där. Värt att kika på iallafall! Har själv bara haft det till att fixa med olika bakgrunder osv för olika skärmar. Men vet att man kan göra mycket mer

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk

@ghollghost: Tack, Display fusion ska jag absolut kika på!