Push pull med olika fläktstorlek samt rpm

Permalänk
Medlem

Push pull med olika fläktstorlek samt rpm

Tja!

Byggde nyligen ihop en ny dator med en H110i GTX i fronten, se bild. Kör just nu en pull-lösning till radiatorn med två stycken Fractal Design Venturi HP-14 140mm PWM och jag undrar om jag kan köra push pull med två 120 mm fläktar i annan rpm. Kommer detta fungera eller kan de snabbaste fläktarna "dra" upp hastigheten för högt på de långsammare fläktarna så att dessa går sönder?

Permalänk
Medlem

Var ska du sätta 120mm-fläktarna?
Var ska du koppla in 120mm-fläktarna?

Permalänk
Avstängd

Antar han sätter fläktarna på fläktplatserna bakom frotnpanelen Är inga problem, radiatorn bromsar ganska rejält så ingen risk att de övervarvar varandra

Permalänk
Medlem

Du ska inte flytta radiatorn till taket? Som du har det nu kommer du spruta varmluft från radiatorn in i grafikkortets kylare och över alla andra komponenter.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Hade tänkt sätta fläktarna som Klubba skriver, bakom frontpanelen och koppla in dem i chassits fläktkontroller. Så som jag har det nu tror jag inte varmluften är något problem då grafikkortet ligger på 60-70 grader under load och moderkortet toppar på 35 grader. Vill inte sätta radiatorn i taket då jag inte vill plocka bort takpanelerna. Då ska det inte vara några problem då, tack för svaren!