Sony tillkännager Playstation Now och Dualshock 4-stöd för PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

PS now är framtiden vare sig man vill eller inte så det här är en rätt logisk strategi.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har ingen chans till framtiden, att de nu pushar det till PC är ett tecken att det redan är döende på konsol. Att bara streama spel direkt från PS4 till PC via lokala nätverket har tillräckligt mycket latency att det blir totalt ointressant för 99% av alla titlar.

Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

Det har ingen chans till framtiden, att de nu pushar det till PC är ett tecken att det redan är döende på konsol. Att bara streama spel direkt från PS4 till PC via lokala nätverket har tillräckligt mycket latency att det blir totalt ointressant för 99% av alla titlar.

Tänker mest att förr eller senare kommer kunna köra nästan allt på distans med servrar, speciellt när de får ner latency. Att Sony börjar fokusera på streaming tjänster på andra enheter än deras egna är bevis på att de har redan insett att konsolens dagar är räknade. Kommer inte hända på bra många år. Kollar man tillbaka på steam när de lanserades var det en dålig tjänst så få kunde nyttja effektivt men eftersom de redan hade en etablerad platform när de väl blev relevant så tog dem majoriteten av kunderna i ett svep. Man kan se det som Sonys försök att köra med samma taktik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Playstation now ger ja inte mycket för.
Hur svårt ska det vara att fatta att konsoller kräver bra offline multiplayer (4) spel för att slå hårt?
Det finns knappt några alls i dagsläget.
Online spel kör man på datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aqwedcxz:

Playstation now ger ja inte mycket för.
Hur svårt ska det vara att fatta att konsoller kräver bra offline multiplayer (4) spel för att slå hårt?
Det finns knappt några alls i dagsläget.

Online spel kör man på datorn.

Ett färskt klipp från Xbox 360-utgåvan av remastrad och icke-lanserad GoldenEye 007 som Rare tydligen arbetat på. Fan att den aldrig släpptes...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Har väl funkat länga att köra PS3 kontrollern med blåtand mot PCn? med lite trixande.

Jag gillar båda kontrollerna, tycker inte det påverkar mitt spelande nämnvärt med den ena eller andra. Batteriet håller dock mycket längre på PS3 kontrollern jämfört med min 360 med batteripack.

Det har fungerat bra att köra med ps4 kontroll väldigt länge på pc redan. Fungerar både med kabel och bt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Finns ens PS-now till Playstation i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Köp en begagnad PS3a med Last Of Us för typ 6-700kr Helt galet hur billigt de säljs ut, plus att spelen kostar 30-50kr på amazon begagnade.

Det skulle jag om jag kunde, problemet är att jag bor vääääldigt litet med min familj. Och min familj sover i samma rum som TV:n står. Och speltid har jag endast när de sover. Därav skulle det vara Nice och spela på datorn.
Dessutom så kan jag inte ansluta ett PS3 till min Korea skärm.
Helt enkelt har jag en rätt speciell situation. När vi väl flyttar så kommer jag ta igen allt konsol spelande jag missat de senaste åren :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

PS now är framtiden vare sig man vill eller inte så det här är en rätt logisk strategi.

Skickades från m.sweclockers.com

Därför OnLive som alla hade så stora förhoppningar för floppade och korsade? För att streamade spel är framtiden?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mirialia:

Därför OnLive som alla hade så stora förhoppningar för floppade och korsade? För att streamade spel är framtiden?

Det enda direkta lyckade exemplet på strömmande spel (eller liknande detta) jag själv kan komma på är väl MUD: https://en.wikipedia.org/wiki/MUD
Det blev en del EliteMUD runt sekelskiftet.

Även jag tvivlar på att det finns någon direkt framtid inom strömmade spel. Dyrt och kräver bra internetanslutningar, vilket de flesta i världen saknar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ja, och PS4 funkar också på PC via Bt, dock behöver man InputMapper o.s.v för att få analoga kontroller.

Egentligen inte fallet, DS4 har en fullt fungerande drivrutin.

Skrivet av philipborg:

Det finns redan officiella plug n' play drivrutiner till dual shock 4, problemet är bara att dem inte är XBOX 360 kompatibla och därav behövs ett emuleringslager i många titlar. Så jag antar att det är det emuleringslagret adaptern gör? Vad fullständigt onödigt, de kan lika gärna uppdatera sin drivrutiner.

Finns väldigt många nyare titlar som har native DS4 stöd. Problemet ligger i äldre spel eller lata utvecklare som enbart lägger till stöd för XBOX 360 kontrollen, då måste man emulera en xbox 360 kontroller. Vill du testa så är det bara att starta upp steam big picture eller något nyare spel med bra handkrontrolls stöd. (Cook serve delicious, brawlhalla etc.) I titlar som faktiskt pratar med deras drivrutin så fungerar drivrutinen perfekt och inget tredjeparts program behövs för varken knapparna eller dem analoga kontrollerna.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Därför OnLive som alla hade så stora förhoppningar för floppade och korsade? För att streamade spel är framtiden?

Och alla tidigare försök till VR totalt misslyckades de senaste 50 åren så oculus och vive kommer troligen dö inom kort?

Steam var ytterst skräp och var tidig på marknaden men absolut inte först, så kommer steam och liknande tjänster upphöra inom de närmaste två åren?

Bara för att en stor del av den spelande kundgruppen är otillgänglig nu behöver det inte vara så om 10 år, eller? Det är fortfarande en enorm potentiell kundgrupp som antingen sitter kvar på konsol eller köper skivor, inte alltid för att dem vill utan att de inte har något val. Så ska vi skrota steam när de ändå inte har majoriteten av hela potentiella kundgruppen i världen efter 13 års existens?

För eller senare kommer folk inte sitta med stora klumpiga enheter, mycket kommer köras på serversidan. Kolla bara på HP Elite X3. Det är dit vi rör oss, när allt du behöver är en fickdator med tillbehör och allt som är relativt tungdrivet körs på serversidan. Spel är dock lite klurigare med latens men det går nog att lösa till slut.

Spel som utvecklas för en high end server standard kommer inte lida av samma begränsningar som finns idag, folk kommer prenumerera på tjänsten som tjänar deras behov och de slipper köpandet av en massa dyr elektronik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Och alla tidigare försök till VR totalt misslyckades de senaste 50 åren så oculus och vive kommer troligen dö inom kort?

Steam var ytterst skräp och var tidig på marknaden men absolut inte först, så kommer steam och liknande tjänster upphöra inom de närmaste två åren?

Bara för att en stor del av den spelande kundgruppen är otillgänglig nu behöver det inte vara så om 10 år, eller? Det är fortfarande en enorm potentiell kundgrupp som antingen sitter kvar på konsol eller köper skivor, inte alltid för att dem vill utan att de inte har något val. Så ska vi skrota steam när de ändå inte har majoriteten av hela potentiella kundgruppen i världen efter 13 års existens?

För eller senare kommer folk inte sitta med stora klumpiga enheter, mycket kommer köras på serversidan. Kolla bara på HP Elite X3. Det är dit vi rör oss, när allt du behöver är en fickdator med tillbehör och allt som är relativt tungdrivet körs på serversidan. Spel är dock lite klurigare med latens men det går nog att lösa till slut.

Spel som utvecklas för en high end server standard kommer inte lida av samma begränsningar som finns idag, folk kommer prenumerera på tjänsten som tjänar deras behov och de slipper köpandet av en massa dyr elektronik.

Skickades från m.sweclockers.com

3D som idag i praktiken är tekniskt fulländad har floppat, det blev en nisch, precis som de tekniska fulländade varianterna av strömmade spel och VR kommer bli så småningom. Vissa vill äga sina spel, inte hyra dom för en kostnad som man gör med strömmade spel (även steam).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ett färskt klipp från Xbox 360-utgåvan av remastrad och icke-lanserad GoldenEye 007 som Rare tydligen arbetat på. Fan att den aldrig släpptes...

https://www.youtube.com/watch?v=RRRuhviJGMQ

Fins ju Golden Eye Source projektet, vet inte hur långt de har kommit dock

Verkar som det typ är klart:
http://www.moddb.com/mods/goldeneye-source

Ser jäkligt kul ut

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm