Funkar SSDn i laptopen till stationär?

Permalänk

Funkar SSDn i laptopen till stationär?

Kom på att jag har en 240gb SSD i laptopen och har köpt hem delar till stationärt bygge (inkl. en 120gb SSD). Undrar om jag kan använda SSDn från laptopen till min stationära och således slippa införskaffa Windows? Dum fråga måhända men jag är newb!

Kika på den iaf och det var en Kingston 240gb SSDnow, såg ut som den här ungefär. Skruvade inte loss den från vaggan så vet inte om där står något viktigt på baksidan.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbRookie:

Kom på att jag har en 240gb SSD i laptopen och har köpt hem delar till stationärt bygge (inkl. en 120gb SSD). Undrar om jag kan använda SSDn från laptopen till min stationära och således slippa införskaffa Windows? Dum fråga måhända men jag är newb!

Kika på den iaf och det var en Kingston 240gb SSDnow, såg ut som den här ungefär. Skruvade inte loss den från vaggan så vet inte om där står något viktigt på baksidan.

Tacksam för svar!

Självklart kan du det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Självklart kan du det

Härligt! Då får jag också 120gb extra! Tack