Köpa windows 10 nyckel från kinguin

Permalänk
Medlem

Köpa windows 10 nyckel från kinguin

Hejsan!

jag ska köpa ny dator, men är inte så sugen på att lägga 1k på en Windows 10 usb via Inet. Så då såg jag att Kinguin säljer Windwos keys. Hur fungerar dom? Om man köper via Inet får man ju USB, hur får man dom via Kinguin? Och hur installerar man dom då?

Mvh

Permalänk
Medlem

Du köper nyckeln, dvs cd-key som du skriver in när du installerar. Att skapa en bootbar usb gör man via microsofts hemsida, följer guiden och laddar ner, gratis. https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Man får en key, du får skapa en egen installations USB från här.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Medlem

Kan vara värt att nämna att windowsnycklar från Kinguin(/G2A) är lite av ett lotteri. Antingen så fungerar de inte alls, fungerar bara ett tag eller så fungerar det problemfritt i flera år.

Permalänk
Medlem

@Mieriola: så du skulle rekommendera att köpa direkt från inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PikeeyS:

@Mieriola: så du skulle rekommendera att köpa direkt från inet?

OEM keys är ju för systembyggare. dom är inte privatpersonslicenser så vill du ha så lite problem som möjligt så är det att rekommendera att betala för en riktig licens hos inet eller liknande

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

@Christley: Kan tillägga att så som det ser ut nu så kommer man behöva köpa en nyckel nu och sedan kunna uppgradera Windows i många år framöver.

Det går även att köpa nycklar på exempelvis Reddit av personer som bor i delar av världen där det är billigare. Hur vida det känns rätt är upp till TS.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

@PikeeyS: Nja, jag rekommenderar dig bara att inte köpa från sidor som säljer nycklar misstänkt billigt.
Att köpa nyckel från etablerade butiker som tex inet eller microsofts egna butik ger alltid en garanterat laglig/fungerande nyckel, andra butiker/säljkanaler som säljer för en bråkdel av normalpriset brukar det vara oftast något fuffens bakom.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar // Nybörjare

Permalänk
Medlem
Skrivet av PikeeyS:

Tack så mycket för alla svar // Nybörjare

Jag är också lite sugen på att testa att köpa en nyckel via Kinguin. Har det fungerar bra för dig @PikeeyS?

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av PikeeyS:

Hejsan!

jag ska köpa ny dator, men är inte så sugen på att lägga 1k på en Windows 10 usb via Inet. Så då såg jag att Kinguin säljer Windwos keys. Hur fungerar dom? Om man köper via Inet får man ju USB, hur får man dom via Kinguin? Och hur installerar man dom då?

Mvh

Skrivet av martin_p:

Jag är också lite sugen på att testa att köpa en nyckel via Kinguin. Har det fungerar bra för dig @PikeeyS?

Flera jag känner har köpt Win 10 nyckel från G2Play och de fungerar felfritt än så länge... Men det är lite lotteri som andra sagt, se till att köpa till Buyers Protection för en 10a eller så, i fall det blir strul.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Pauls Hardware har gjord en video om det också. Själv kan jag också säga att det är värt att lägga till deras köpareskydd. Blir det nån strul så har du antingen rätt till en ny key eller pengar tillbaka.
En sak som man också ska komma ihåg är att kinguin själv själja ju inga keys. Dem är bara en storefront liknande Amazon till en massa olika själjare.
Har själv i alla fall aldrig haft problem med dem.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Flera jag känner har köpt Win 10 nyckel från G2Play och de fungerar felfritt än så länge... Men det är lite lotteri som andra sagt, se till att köpa till Buyers Protection för en 10a eller så, i fall det blir strul.

Ja, såg att dom hade en sån tjänst. Det jag bävar mest för är nog att använda betalkort på sidan. Känns inte helt tryggt.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Pauls Hardware har gjord en video om det också. Själv kan jag också säga att det är värt att lägga till deras köpareskydd. Blir det nån strul så har du antingen rätt till en ny key eller pengar tillbaka.
En sak som man också ska komma ihåg är att kinguin själv själja ju inga keys. Dem är bara en storefront liknande Amazon till en massa olika själjare.
Har själv i alla fall aldrig haft problem med dem.

Tack för svaret! Har du använt visa-kort när du handlat där? Känns lite otryggt att betala så måste jag erkänna.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem

Ta en titt i marknaden här om finns nån win licens, de brukar ligga runt 500spänn, men å andra sidan är de också en chansning i sig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av martin_p:

Ja, såg att dom hade en sån tjänst. Det jag bävar mest för är nog att använda betalkort på sidan. Känns inte helt tryggt.

E-kort?
https://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/logg...

väldigt smidigt. kan de aldrig dra mer än vad du valt att tillåta från det genererade kortet
och inga riktiga kortupgifter utlämnade

kräver swedbank/sparbanken med internetbank

men håller med köp en riktig. 1000:- för ett operativ från t.ex inet är en piss i havet.
eller kör linux

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag tror jag gick via paypal när jag köpte nyckel därifrån.
Buyers protection är väl bra, men det är ändå krångel/omständigt att få hjälp via deras kundtjänst.
Min nyckel var felaktig, tog ca en vecka att få en ny nyckel som också var felaktig. Tog några dagar innan jag sen fick pengar tillbaka.

Permalänk
Avstängd

Kom ihåg, köper du ett nytt moderkort i framtiden så är din 1000:- nyckel ogiltig.

Jag försökte föra över min äldre win 10 nyckel till mitt nya moderkort, funka icke..inte ens visa MS-telefonsvar grej...där man ska knappa in en jäkla massa siffror.

Jag har köpt 90% av mina Windows nycklar på Aliexpress...alla har funkat, den äldsta datorn med en billig key, gick från windows 7 - 8-8.1 - 10 med en 50:- nyckel (Ta i trä)

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_p:

Ja, såg att dom hade en sån tjänst. Det jag bävar mest för är nog att använda betalkort på sidan. Känns inte helt tryggt.

Paypal...

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

@martin_p: gjorde det via paypal. Vissligen blir det några småkronor i "fees" ifrån dem men är ett rätt bra skydd då du inte behöva ge ut dina kortuppgifter.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Skrivet av PikeeyS:

Hejsan!

jag ska köpa ny dator, men är inte så sugen på att lägga 1k på en Windows 10 usb via Inet. Så då såg jag att Kinguin säljer Windwos keys. Hur fungerar dom? Om man köper via Inet får man ju USB, hur får man dom via Kinguin? Och hur installerar man dom då?

Mvh

Hej! Studerar du möjligtvis på gymnasiet eller högskola? I sådana fall kan du få Windows 10 helt gratis av Microsoft.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Paypal...

Skrivet av Bernd_P1:

@martin_p: gjorde det via paypal. Vissligen blir det några småkronor i "fees" ifrån dem men är ett rätt bra skydd då du inte behöva ge ut dina kortuppgifter.

Aha, bra idé. Har nog ett paypal-konto sen tidigare.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Hej! Studerar du möjligtvis på gymnasiet eller högskola? I sådana fall kan du få Windows 10 helt gratis av Microsoft.

Tyvärr inte längre. Hade ett MSDN-AA konto förr dock.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Kom ihåg, köper du ett nytt moderkort i framtiden så är din 1000:- nyckel ogiltig.

Jag försökte föra över min äldre win 10 nyckel till mitt nya moderkort, funka icke..inte ens visa MS-telefonsvar grej...där man ska knappa in en jäkla massa siffror.

Jag har köpt 90% av mina Windows nycklar på Aliexpress...alla har funkat, den äldsta datorn med en billig key, gick från windows 7 - 8-8.1 - 10 med en 50:- nyckel (Ta i trä)

Försökte hitta nycklar på Ali Express men lyckades inte. Vad ska man söka på?

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem

jag tycker inte man ska stödja sidor som kinguin och g2a som säljer nycklar till t.ex windows för mindre än hälften av priset jag menar när det är så lågt pris blir det ju uppenbart att dom har nog inte fått nycklarna "legit" utan antagligen genom stulna kreditkort och stulna nycklar på andra sätt.
kan inte säga att jag gillar microsoft men jag gillar kriminella ännu mindre och kinguin som andra här har sagt har någon försäkring om nyckeln inte funkar och där igen ding ding inte legit nycklar, microsoft drar tillbaka dom även om du har installerat windows så kan dom dra tillbaka det.

köp riktig full version för 1000kr på inet eller någon annan seriös affär inte kinguin eller andra sidor tycker jag i alla fall. hellre betala några kr extra än att stödja kriminalitet.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Iwar:

Du köper nyckeln, dvs cd-key som du skriver in när du installerar. Att skapa en bootbar usb gör man via microsofts hemsida, följer guiden och laddar ner, gratis. https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Något att notera om att skapa bootbar usb via det verktyget: Jag gjorde det förra veckan och det fungerade inte, det blev inte bootbart.

Rekommenderar istället att man väljer att ladda ner ISOn (via samma verktyg) och sen skapar det bootbara usb-minnet med hälp av Rufus.
Se till att välja ISOn i Rufus innan du rör några andra inställningar där. Den ställer nämligen in den del grejer själv efter ISOn. Ändra sen Partition scheme till GPT, resten kan du lämna som det är.

Permalänk
Inaktiv

G2A är en kriminell sida som kränger stulna nycklar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sluta ljug nu grabbar... Inte ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Något att notera om att skapa bootbar usb via det verktyget: Jag gjorde det förra veckan och det fungerade inte, det blev inte bootbart.

Rekommenderar istället att man väljer att ladda ner ISOn (via samma verktyg) och sen skapar det bootbara usb-minnet med hälp av Rufus.
Se till att välja ISOn i Rufus innan du rör några andra inställningar där. Den ställer nämligen in den del grejer själv efter ISOn. Ändra sen Partition scheme till GPT, resten kan du lämna som det är.

Skumt, du måste gjort något galet! Skapade en bootbar usbsticka för senast en vecka sedan, funkade hur bra som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Något att notera om att skapa bootbar usb via det verktyget: Jag gjorde det förra veckan och det fungerade inte, det blev inte bootbart.

Rekommenderar istället att man väljer att ladda ner ISOn (via samma verktyg) och sen skapar det bootbara usb-minnet med hälp av Rufus.
Se till att välja ISOn i Rufus innan du rör några andra inställningar där. Den ställer nämligen in den del grejer själv efter ISOn. Ändra sen Partition scheme till GPT, resten kan du lämna som det är.

Skrivet av Iwar:

Skumt, du måste gjort något galet! Skapade en bootbar usbsticka för senast en vecka sedan, funkade hur bra som helst!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har samma problem på 2 äldre datorer. Augusti förra året gick det hur bra som helst att göra ren Win 10 installation på båda.

Jag misstänker att när MS förra hösten uppdaterade så att man kunde skriva Win 7/8 nyckeln så gjorde MS något med sitt verktyg så att USB inte gick att boota på äldre datorer. Jag har inte testa på nyare datorer.

Win 7 funkade när jag återanvände samma USB minne och gjorde en Win 7 USB minne. Jag försökte sen igen med Win 10 USB igen med samma USB minne och det vara samma. Kunde bara starta en Win 10 uppdatering inne i Win 7.