Permalänk
Medlem

PG278Q/PG279Q från Midat?

Har letat efter ny bildskärm ett tag nu, söker efter 1440p 144Hz med G-Sync för runt 5000. Idag sänkte Midat.se priserna på både PG278Q och PG279Q till rimliga priser enligt mig.

Grejen är den att Midat har många dåliga recensioner på prisjakt, är det något som borde skrämma bort mig från att köpa en skärm därifrån. Vet att man lätt kan få en skärm med mycket bleed eller döda pixlar och då vill man att kundtjänsten ska fungera. Hur skulle ni göra, avskräcks ni av recensionerna eller har ni rent av haft bra erfarenheter med dem?

Permalänk

Har ingen erfarenhet av deras nätbutik tyvärr men har erfarenheter från deras butik i Bollnäs. Tycker att jag fått helt ok hjälp och bemötande, personalen verkar kunniga och seriösa men de höga priserna i butiken har dock gjort att jag inte köper dyrare saker där utan mer småsaker som kablar, usb-minnen och annan förslitningsvara.

Vågar inte uttala mig om deras webbshop för mycket däremot i och med att jag inte har någon erfarenhet av den.

Permalänk
Medlem

När jag läst deras villkor ser de ut som jag måste betala returfrakten om den skulle behöva skickas tillbaka, hur stor risk är det att skärmen kommer med döda pixlar? Aldrig handlat skärmar i denna prisklass förut.

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns någon butik som betalar returfrakten åt dig om du inte vill ha varan.

Permalänk
Medlem

@Gainsgoblin: Syftade mer på om det var fel på varan

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

När jag läst deras villkor ser de ut som jag måste betala returfrakten om den skulle behöva skickas tillbaka, hur stor risk är det att skärmen kommer med döda pixlar? Aldrig handlat skärmar i denna prisklass förut.

egenkostnad för returfrakt har även inet så det är inget att gå på.
Jag lämnade tillbaks 3 skärmar innan jag nöjde mig med den jag har idag. VG248QE Hade mycket BLB på de andra två innan så jag vill kunna nyttja öppet köp i fysisk butik när jag köper skärm. Men detta är en smaksak då jag är jävligt petig

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

@Hassel fd Jompenleet: Okej där ser man.

Den närmsta butiken med den här skärmen är nästan 7 mil bort så blir lite jobbigt Vet inte men känns som man skulle bli jävligt störd om man satt där med nå döda pixlar när man betalat så mycket för en skärm

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

@jompenleet: Okej där ser man.

Den närmsta butiken med den här skärmen är nästan 7 mil bort så blir lite jobbigt Vet inte men känns som man skulle bli jävligt störd om man satt där med nå döda pixlar när man betalat så mycket för en skärm

Nästan alla skärmtillverkare har pixelgaranti så döda pixlar behöver du inte oroa dig för.
Värre om du är känslig mot BLB då detta är en tolkningsfråga

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

@Hassel fd Jompenleet: BLB känns ganska lungt, så länge det inte täcker en majoritet av skärmen, sitter just nu med en 23" IPS med en del Glow och två 19" tn skärmar med en del blb. Brorsans har en VG248Q som har en del BLB och den ser bra ut enligt mig. Men hur fungerar det där med pixelgaranti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

@Blomkungen: Syftade mer på om det var fel på varan

Beror på om tillverkaren tycker det är ett fel. Döda pixlar tillåts ibland, om tillverkaren inte ser det som fel använder man öppet köp för retur och då står du för kostnaden.

https://www.asus.com/se/Monitors/ROG_SWIFT_PG278Q/HelpDesk_Wa...

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

@jompenleet: BLB känns ganska lungt, så länge det inte täcker en majoritet av skärmen, sitter just nu med en 23" IPS med en del Glow och två 19" tn skärmar med en del blb. Brorsans har en VG248Q som har en del BLB och den ser bra ut enligt mig. Men hur fungerar det där med pixelgaranti?

finns bra diskussioner om pixelgaranti här på forumet bla
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1222630-asus-pixelgaran...

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

@Hassel fd Jompenleet: Okej det där låter ju bra, enda jag inte riktigt förstått är, om jag vill använda min pixelgaranti skickas då skärmen till butiken jag köpte den ifrån eller till asus?

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

@jompenleet: Okej det där låter ju bra, enda jag inte riktigt förstått är, om jag vill använda min pixelgaranti skickas då skärmen till butiken jag köpte den ifrån eller till asus?

Butiken förmedlar kontakt med Asus i första hand.
Annars kan du även som konsument ta kontakt med dem. De har ju en hjälp telefon

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass