Vad har hänt med NordicHardware egentligen?

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med NordicHardware egentligen?

Verkar helt konstigt där där bara är första sidan och deras nyheter fungerar, allt annat är omöjligt att nå och det är omöjligt att logga in. Man får dessutom ingen mail när man försöker återställa lösenordet. Har provat både användarnamn och e-postadressen. Forumet är omöjligt att använda och nyheterna går bara att nå om man pekar från deras huvudsida.

Om det finns någon här som är admin eller skribent på NH så hör gärna av er.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

Är det inte enklare att kontakta NordicHardware via deras kontaktformulär?

http://www.nordichardware.se/kontakt

Permalänk
Medlem

@carlen: Har provat flera gånger, både lösenordsåterställningen och kontaktformuläret, händer ingenting har provat flera månader. En gång fick jag svaret på lösenordsåterställningen, det var tre månader efter jag anmält. Den länken var givetvis för gammal (har provat) Det har hållit på så här sedan årsskiftet.

har även kollat om det anses som spam av min mail, men eftersom allt annat som meddelanden om nyheter kommer in så.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Verkar helt konstigt där där bara är första sidan och deras nyheter fungerar, allt annat är omöjligt att nå och det är omöjligt att logga in. Man får dessutom ingen mail när man försöker återställa lösenordet. Har provat både användarnamn och e-postadressen. Forumet är omöjligt att använda och nyheterna går bara att nå om man pekar från deras huvudsida.

Om det finns någon här som är admin eller skribent på NH så hör gärna av er.

För mig funkar sidan bra, allt kan nås osv.
Skulle tro att om du löser problemen du har med sidan så löses även resten med login, mail osv

Och som alltid använd aldrig hotmail, outlook, live osv till mail du är mån av att få, utan bara till skräppost, Yhaoo något bättre men inte mycket.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

jag undrar det samma. Får inge svar på mail till dem heller.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Hemsidan kastar massa PHP errors numera. Har dem kanske lagt ner totallt?

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrH4U:

Hemsidan kastar massa PHP errors numera. Har dem kanske lagt ner totallt?

funkar inte alls nu. connection time out.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att NHs hemsida inte går att ladda alls, hälsningar från Finland.

Permalänk
Medlem

Deras FB-sida meddelar problem med serveriet, vilket talar för att de inte har gett upp än i alla fall, men det har uppenbarligen pågått i minst några dagar.