1070 sli vs bästa skärmen för runt 8k

Permalänk

1070 sli vs bästa skärmen för runt 8k

Har väldigt stor besluts ångest och vet inte riktigt vilken utav dessa valen jag ska välja.

Antingen köpa ett till 1070 så jag kan köra den i sli eller skaffa mig en ny skärm.
Skärmen som jag använder nu är en hyfsat gammal ben 27tum med 120hz. Inget speciellt alltså.

Har i mitt system just nu:
6700k
ASUS Z170-A
16gb ram
Evga 1070 acx SC
be quiet! Pure Power 9 600W

Vet att om jag väljer ett till 1070 så kommer jag även få köpa ett nytt nätaggregat men det är inga större problem.

Spel som jag spelar mestadels är:
World of warcraft
Rocket league
League of legends

Permalänk
Medlem

Du behöver absolut inte ett till 1070 för att spela League of Legends eller de andra spelen. Satsa på en schysst skärm isf.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NikoWhatElse:

Har väldigt stor besluts ångest och vet inte riktigt vilken utav dessa valen jag ska välja.

Antingen köpa ett till 1070 så jag kan köra den i sli eller skaffa mig en ny skärm.
Skärmen som jag använder nu är en hyfsat gammal ben 27tum med 120hz. Inget speciellt alltså.

Har i mitt system just nu:
6700k
ASUS Z170-A
16gb ram
Evga 1070 acx SC
be quiet! Pure Power 9 600W

Vet att om jag väljer ett till 1070 så kommer jag även få köpa ett nytt nätaggregat men det är inga större problem.

Spel som jag spelar mestadels är:
World of warcraft
Rocket league
League of legends

Du skulle eventuellt kunna klara det på ditt nuvarande nätagg men känns på gränsen, heller ett 700 - 750W av bra kvalitet.

Fast om du enbart ska köra dessa spel som dessutom knappt stödjer SLI så är det helt utslängda pengar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)