Google konto ändra visuellt namn?

Permalänk
Medlem

Google konto ändra visuellt namn?

Tjena, nu är det så att någon gång så ändrade jag mitt namn på mitt Google konto till ett lite mindre passande namn på en seriös mail. Har sedan följt några steg för att ändra mitt namn så att visningsnamnet när jag skickar mail skulle bli mitt riktiga. Då gick jag in på några settings och sedan valde jag "send mail as" och satte in rätt, och det såg ut att vara rätt. Men nu märkte jag att någon jag mailade till fick mail från mitt gamla namn igen. Någon som är säker på Google och vet hur man ändrar visningsnamnet helt och hållet?

Mvh Johan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av naahooJ:

Tjena, nu är det så att någon gång så ändrade jag mitt namn på mitt Google konto till ett lite mindre passande namn på en seriös mail. Har sedan följt några steg för att ändra mitt namn så att visningsnamnet när jag skickar mail skulle bli mitt riktiga. Då gick jag in på några settings och sedan valde jag "send mail as" och satte in rätt, och det såg ut att vara rätt. Men nu märkte jag att någon jag mailade till fick mail från mitt gamla namn igen. Någon som är säker på Google och vet hur man ändrar visningsnamnet helt och hållet?

Mvh Johan

Inställningar > Konton och import > Skicka e-post som: (Här borde ditt namn framgå samt din mailadress). Bredvid på höger sida om det så finns det " redigera information" om du skulle vilja ändra.

Tänk att om du använder en extern mailklient du skickar mail från och har ställt in något annat namn där, så blir det de namnet som du ställt in i externa mailklienten som visas för mottagaren.