Permalänk

Söker ny game monitor för pc!

Hej,
Jag är i behöv av en ny monitor och undrar om ni har någon kraftfull monitor som passar fint med min dator, jag spelar mycket spel som till exempel Witcher 3. Högst 5000kr.

Ha en trevlig dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av theworld13:

Hej,
Jag är i behöv av en ny monitor och undrar om ni har någon kraftfull monitor som passar fint med min dator, jag spelar mycket spel som till exempel Witcher 3. Högst 5000kr.

Ha en trevlig dag

Vad har du för krav?
Vilken storlek ska det vara?
Vilken upplösning vill du ha?
Räcker det med 60hz?
Vet du vad det är för skillnad på IPS- och TN-panel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av theworld13:

Hej,
Jag är i behöv av en ny monitor och undrar om ni har någon kraftfull monitor som passar fint med min dator, ...

Ha en trevlig dag

Vad för dator har du?

Permalänk
Medlem

Som han över skrev samt vad för dator ska du ha den till? En 1440p 144Hz kanske inte passar så bra till ett i3&750ti till exempel

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte mer på Free-Sync och G-sync.

Men som sagt, man vill inte rekommendera något som din dator kanske inte orka driva...

Permalänk
Skrivet av theworld13:

Hej,
Jag är i behöv av en ny monitor och undrar om ni har någon kraftfull monitor som passar fint med min dator, jag spelar mycket spel som till exempel Witcher 3. Högst 5000kr.

Ha en trevlig dag

Som många andra säger är det svårt att ge några riktiga förslag då vi inte vet vad du har för krav på den, men denna är ganska så kraftfull : https://www.komplett.se/product/896116/datorutrustning/bildsk...

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk

Finns det någon möjlighet att visa min dxdiag?

Jag kan tyvärr inte så mycket om monitors men vet bara att jag vill ha en som för spelen att kännas mjuka i rörelse och inte hackiga samt vacker att beskåda.

Permalänk

operating System: Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 10586) (10586.th2_release.160802-1857)
Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: GA-970A-UD3
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD FX(tm)-8350 Eight-Core Processor (8 CPUs), ~4.0GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8174MB RAM
Page File: 5981MB used, 6799MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: 12
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
Miracast: Available, with HDCP
Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported
DxDiag Version: 10.00.10586.0000 64bit Unicode

Permalänk

Har jag redan druckit för mycket eller glömde du skriva vad för grafikkort du sitter på?

Visa signatur

Även jag har en dator, mobiltelefon och stereo.
Dock har jag inget behov av att skryta om vad det är eller vad den innehåller.

Permalänk
Skrivet av AJohansson:

Har jag redan druckit för mycket eller glömde du skriva vad för grafikkort du sitter på?

Haha! Underhållande! Den mest centrala informationen finns inte med, men en hel del annat!

Permalänk

Vad är det för central information ni behöver gott folk?

Jag är mer än villig att göra mitt bästa för att hitta denna information och sedan vidarebefordra den till er.

Tackar och ha en trevlig helg!

Permalänk
Skrivet av theworld13:

Vad är det för central information ni behöver gott folk?

Jag är mer än villig att göra mitt bästa för att hitta denna information och sedan vidarebefordra den till er.

Tackar och ha en trevlig helg!

Är din dator färdigbyggd eller byggde du den själv?

vi behöver få reda på vad du har för
grafikkort
cpu
ram
moderkort

mycket annat behöver vi kanske inte, kanske cpu kylare med om du har en sån

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av theworld13:

Vad är det för central information ni behöver gott folk?

Jag är mer än villig att göra mitt bästa för att hitta denna information och sedan vidarebefordra den till er.

Tackar och ha en trevlig helg!

Den mest centrala infon vi behöver är:
Har du ett Nvidia kort eller ett AMD kort i datorn (Grafikkort). Varför vi vill veta beror på att dessa olika tillverkare har olika tekniker för att få skärmarna att bli så mjuka som möjligt, samt att prisskillnaderna är ganska olika, kan skilja 1000:- mellan dessa tekniker på skärmarna (FreeSync "AMD"/GSync "Nvidia").

(Nvidia) GSync skärm 144Hz från Acer 24" med 20% rabatt (Komplett).
https://www.komplett.se/product/893641/datorutrustning/bildsk...

(AMD) FreeSync skärm 144Hz från Acer 27" med 30% rabatt (CDON).
http://cdon.se/hemelektronik/acer-xf270hbmjdprz-27-p34677802?...

Som du ser så skiljer priset sig ganska mycket, FreeSync skärmen är billigare men ändå större 27" medan GSync skärmen är både dyrare och mindre 24".

PS: Hoppas detta hjälper dig att förstå varför vi behöver lite information.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •