exchange active synch i iphone?

Permalänk
Medlem

exchange active synch i iphone?

Hej,

Har aldrig haft problem med att lägga till ett exchangekonto, men nu på en användare går det bara inte.
Den kommer så långt att den accepterar användarnamn, server lösenord etc. med en fin bock. Efter det går man inte på mailen och ser bara att den inte synkroniserar och mail kommer inte in. "kunde inte skicka e-post, meddelandet nekades av servern"..
Det känns väldigt underligt och jag har inte upplevt detta förut.
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hej,

Har aldrig haft problem med att lägga till ett exchangekonto, men nu på en användare går det bara inte.
Den kommer så långt att den accepterar användarnamn, server lösenord etc. med en fin bock. Efter det går man inte på mailen och ser bara att den inte synkroniserar och mail kommer inte in. "kunde inte skicka e-post, meddelandet nekades av servern"..
Det känns väldigt underligt och jag har inte upplevt detta förut.
Tacksam för all hjälp jag kan få.

Lite svårt att hänga med. Men är det inkommande eller utgående mail du har problem med? Eller både och?
På, iallafall min, iPhone så måste jag skriva in mitt lösenord två gånger. En för inkommande och en för utgående mail.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Lite svårt att hänga med. Men är det inkommande eller utgående mail du har problem med? Eller både och?
På, iallafall min, iPhone så måste jag skriva in mitt lösenord två gånger. En för inkommande och en för utgående mail.

Det är både och, har fungerat på de resterande 20 användarna så jag undrar om det är något annat problem. lösenorden tar den oh allt ser bra ut tills man ska ta emot och skicka som det skiter sig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har den användaren lite skumma tecken i lösenordet möjligen? Typ åäö?
Aldrig haft problemet som sådant men outlook har vad jag förstår lite problem med åäö i lösenord även på datorer och det är ju inte helt ovanligt att amerikanska program flippar lite när de får svenska tecken...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Har den användaren lite skumma tecken i lösenordet möjligen? Typ åäö?
Aldrig haft problemet som sådant men outlook har vad jag förstår lite problem med åäö i lösenord även på datorer och det är ju inte helt ovanligt att amerikanska program flippar lite när de får svenska tecken...

Skickades från m.sweclockers.com

intressant, men tyvärr har han inte några åäö =/
Det märkliga är att den verkar ta allting och den bockar av allting och allting ser bra ut, men så fort man ska öppna upp mailen står det bara att det misslyckades. trodde först att det var något fel på exchangeservern, men det fungerar på min telefon och på många andras. gäller bara denna användare.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Prova lägg till kontot i din telefon. Lägg upp ditt konto i den felande telefonen. Se om du kommer fram till vilken som är problemet.