Installera vattenkylning (Processor) för första gången.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Installera vattenkylning (Processor) för första gången.

Hej på er.

Jag överväger starkt att gå över till vattenkylt system på processorn.
Men innan det kan realiseras, vill jag fråga några saker här och
förhoppningsvis få några kloka svar.

Kylarn som jag funderar på är en Corsair Hydro Series H100i v2.

När jag har tittat runt lite på YouTube så har jag sett dom 2 medföljande
120mm fläktarna moterats både ovan och under radiatorn.
Chassit jag har är ett Cooler Master ATCS 840. I toppen sitter 2st 230mm fläktar. Min fråga är följande, räcker det med att sätta upp radiatorn under dom dubbla 230mm fläktarna. Eller bör 120mm sättas under radiatorn för att få mer kylning och blåsa igenom radiatorn vidare mot 230mm fläktarna?

Då kommer jag till nästa frågeställning. Går det att sätta fast radiatorn under mina befintliga 230mm fläktar?
Alternativt så finns 1st 120mm fläkt på baksidan som jag antar man kan ersätta med en Corsair Hydro Series H80i v2
och dess 2 fläktar som sitter fram/bak om radiatorn.

Tack på förhand, Pontus.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Här har du en bild på hur man kan göra... för mig ser det ut som du säjer. Man sätter h100:an under befintliga fläktar.
http://cdn.overclock.net/4/40/500x1000px-LL-40a73a9f_DSCF3094...

Här är en annan variant
http://assets.overclock.net.s3.amazonaws.com/2/2c/2c1306d2_vb...
Där låter man chassifläktarna göra jobbet istället.

Så, du kan ju testa helt enkelt. Ställ nu inte fläktarna så dom står och drar luft åt var sitt håll bara

CPU: I7 4770K Grafik: Asus GeForce GTX 780 Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

Tack så mycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av jinoat:

Tack så mycket

som @gurk säger; Ha koll på fläktarna. Det kanske är onödigt att nämna men det brukar finnas pilar på fläkten som visar åt vilket håll dom blåser

"Nvidia, the way it's meant to be pasted"